button_nav_start.png
button_nav_dafoloforlag.png
button_nav_andreforlag.png
button_nav_konferencer.png
button_nav_kontakt.png
search_left.png
search_right.png

Det ved vi om - datainformeret forbedringsarbejde i dagtilbud

Billede:
Det ved vi om - datainformeret forbedringsarbejde i dagtilbud
Forfatter(e): 
Thomas Nordahl og Line Skov Hansen
Pris pr. stk.: 
DKK 178,00 ekskl. moms
Pris betinget inkl. moms:
DKK 222,50 inkl. moms
Bestil betinget 2013:
button_beskrivelse_on.png
Vareinfolink:
Beskrivelse:

Data i dagtilbud kan anvendes til at forbedre både den pædagogiske praksis og børns læringsudbytte og trivsel. Disse data kan for eksempel komme fra redskaber som sprogvurderinger, forældretilfredshedsundersøgelser, trivselsmålinger eller andre vurderingsværktøjer. Der findes ofte tilgængelige data i dagtilbud, men disse bliver ikke nødvendigvis analyseret systematisk og anvendt til at forbedre praksis. I bogen vises det, hvordan sådanne analyser kan gennemføres på forskellige niveauer i det enkelte dagtilbud, og der lægges vægt på vigtigheden af at drøfte og anvende data i fællesskab mellem pædagoger i for eksempel professionelle læringsfællesskaber.

Se indholdsfortegnelse og forord til bogen

Omtale af bogen

'Datainformeret forbedringsarbejde i dagtilbud er en inspirerende bog, der henvender sig til institutioner, ledelse eller pædagogisk personale, der ønsker at anvende data som redskab i arbejdet med at øge kvaliteten og udviklingen i daginstitutionen. Bogen er fyldt med opmærksomhedspunkter, beskrivelser og eksempler på, hvordan undersøgeren kan strukturere, systematisere, analysere og behandle sin dataindsamling. Læseren får ligeledes også inspiration til, hvordan de relevante data kan trækkes ud af og anvendes i det praktiske forbedringsarbejde, så dataanvendelse kan blive et håndgribeligt, konkret og målbart redskab i en travl hverdag. En absolut inspirerende og anbefalelsesværdig bog.' - Birgit Thorvig, Pædagogen - Læs hele anmeldelsen

Om serien 'Det ved vi om'
Serien 'Det ved vi om' består af en række praksisrettede og konkrete publikationer, der bibringer viden om aktuelle udfordringer for dagens skole. Serien præsenterer aktuelle pædagogiske temaer med det formål at gøre forskningsbaseret viden om forbedringer af skolen lettere tilgængelig for pædagoger, lærere og ledere. Seriens mål er at øge sandsynligheden for, at denne viden anvendes.

Seriens redaktører er:
Thomas Nordahl
Professor i pædagogik ved Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU) på Høgskolen i Hedmark.

Ole Hansen
Seniorrådgiver ved Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet.
forfattervideo 2013:
Se bogens hjemmeside 2013:
  1. Varenummer:
    7673
button_tilbage_left.png
« Tilbage til oversigten
button_tilbage_right.png