button_nav_start.png
button_nav_dafoloforlag.png
button_nav_andreforlag.png
button_nav_konferencer.png
button_nav_kontakt.png
search_left.png
search_right.png

Det ved vi om - læreren som leder af klasser og undervisningsforløb

Billede:
Det ved vi om - læreren som leder af klasser og undervisningsforløb
Forfatter(e): 
Thomas Nordahl
Pris pr. stk.: 
DKK 178,00 ekskl. moms
Pris betinget inkl. moms:
DKK 222,50 inkl. moms
Bestil betinget 2013:
button_beskrivelse_on.png
Vareinfolink:
Beskrivelse:

I denne publikation sætter Thomas Nordahl fokus på, at det er lærerens ansvar at lede klasser og undervisningsforløb på en hensigtsmæssig måde, som giver eleverne et godt læringsudbytte. Lærere, som formår dette, fremstår som tydelige voksne, der samtidig er interesserede i og har et nært og godt forhold til eleverne, så de oplever at blive holdt af og anerkendt. Sådanne lærere motiverer eleverne til en arbejdsindsats, holder ro og skaber forudsigelighed i undervisningen, er engagerede og støttende for eleverne, og der er for eleverne ingen tvivl om, hvem der har ansvar eller bestemmer. Udgivelsen kommer ind på:



  • Lærerens udøvelse af ledelse
  • Klasseledelsens betydning for elevernes læring og adfærd
  • Hvad er lærerautoritet?
  • Det asymmetriske forhold i pædagogisk ledelse
  • Praktisk ledelse af klasser og undervisningsforløb, herunder konflikthåndtering
Se indholdsfortegnelse og forord til bogen

Bogen henvender sig til lærere, pædagoger og skoleledere.
Bogen kan også anvendes af institutioner som ikke arbejder efter LP-modellen.

'For praktiserende lærere og for lærerstuderende. Bogen giver både et teoretisk grundlag og praktiske anvisninger til skolehverdagen. Den kan anvendes uafhængigt af LP-modellen i øvrigt (...) En lettilgængelig bog om emnet funderet på et solidt teoretisk grundlag og med en befriende åben tale om disciplin og autoritet.'
Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter

Om serien 'Det ved vi om'
Serien 'Det ved vi om' består af en række praksisrettede og konkrete publikationer, der bibringer viden om aktuelle udfordringer for dagens skole. Serien præsenterer aktuelle pædagogiske temaer med det formål at gøre forskningsbaseret viden om forbedringer af skolen lettere tilgængelig for pædagoger, lærere og ledere. Seriens mål er at øge sandsynligheden for, at denne viden anvendes.

Seriens redaktører er:
Thomas Nordahl
Professor i pædagogik ved Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU) på Høgskolen i Hedmark.

Ole Hansen
Seniorrådgiver ved Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet.
forfattervideo 2013:
Se bogens hjemmeside 2013:
  1. Varenummer:
    6240
button_tilbage_left.png
« Tilbage til oversigten
button_tilbage_right.png