button_nav_start.png
button_nav_dafoloforlag.png
button_nav_andreforlag.png
button_nav_konferencer.png
button_nav_kontakt.png
search_left.png
search_right.png

Det ved vi om - motivation, tro på sig selv og ros

Billede:
Det ved vi om - motivation, tro på sig selv og ros
Forfatter(e): 
Terje Manger
Pris pr. stk.: 
DKK 178,00 ekskl. moms
Pris betinget inkl. moms:
DKK 222,50 inkl. moms
Bestil betinget 2013:
button_beskrivelse_on.png
Vareinfolink:
Beskrivelse:

Motivation har afgørende betydning for elevers læring, og en af lærernes vigtigste opgaver er dermed at motivere deres elever. Det er samtidig en af de mere vanskelige opgaver, fordi motivation er et komplekst fænomen, der påvirkes af uhyrligt mange faktorer. Denne bog giver en introduktion til, hvad vi ved om motivation i skolen, og hvordan motivation hænger sammen med for eksempel elevers tro på sig selv og deres tilgang til læring, omfanget og kvaliteten af den ros, de modtager, og de forventninger, der stilles til dem ? både af lærerne og af eleverne selv.

I bogens sidste kapitel opsummeres de mange pointer, som den nyeste forskning om motivation i skolen viser. Disse pointer omsættes til konkrete og hverdagsnære budskaber, som den enkelte lærer eller hele teamet kan reflektere over og anvende i deres egen undervisning. På den måde kan de medvirke til at øge motivationen ? og dermed læringen ? hos deres elever.

'Absolut en bog der er værd at læse - både for lærere, men også på lærerseminarierne og andre uddannelser, hvor man beskæftiger sig med børn.' - Anne-Marie Meller, skolebibliotekar og lærer på Højmark Skole, Ringkøbing-Skjern

'Forskningsbaseret beskrivelse af motivationsbegrebets betydning for skoleelevers læringsudbytte. Bogen er relevant for både studerende og professionsudøvere.' - Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter

Om serien 'Det ved vi om'
Serien 'Det ved vi om' består af en række praksisrettede og konkrete publikationer, der bibringer viden om aktuelle udfordringer for dagens skole. Serien præsenterer aktuelle pædagogiske temaer med det formål at gøre forskningsbaseret viden om forbedringer af skolen lettere tilgængelig for pædagoger, lærere og ledere. Seriens mål er at øge sandsynligheden for, at denne viden anvendes.

Seriens redaktører er:
Thomas Nordahl
Professor i pædagogik ved Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU) på Høgskolen i Hedmark.

Ole Hansen
Seniorrådgiver ved Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet.
forfattervideo 2013:
Se bogens hjemmeside 2013:
  1. Varenummer:
    7499
button_tilbage_left.png
« Tilbage til oversigten
button_tilbage_right.png