button_nav_start.png
button_nav_dafoloforlag.png
button_nav_andreforlag.png
button_nav_konferencer.png
button_nav_kontakt.png
search_left.png
search_right.png

Det ved vi om - Udviklingsarbejde og innovationsprocesser

Billede:
Det ved vi om - Udviklingsarbejde og innovationsprocesser
Forfatter(e): 
Anne-Karin Sunnevåg og Pia Guttorm Andersen
Pris pr. stk.: 
DKK 178,00 ekskl. moms
Pris betinget inkl. moms:
DKK 222,50 inkl. moms
Bestil betinget 2013:
button_beskrivelse_on.png
Vareinfolink:
Beskrivelse:
I denne publikation viser forfatterne gennem forskningsbaseret viden, hvordan skoler bedst muligt kan initiere og implementere skoleudvikling samt gøre denne og de tilknyttede innovationsprocesser til en del af dagligdagen.

De viser blandt andet, hvordan en tydelig og støttende ledelse gennem legitimering og prioritering af processerne gennem sit arbejde både bør og skal holde fokus, efterspørge resultater og løbende følge op på arbejdet.

Publikationen er målrettet de aktører på skolen, som arbejder med at administrere og organisere forandringsprocesserne - herunder skolens ledelse, ansatte i vejlederfunktioner samt LP-tovholdere.

Se indholdsfortegnelse, forord og indledning til bogen

Bogen henvender sig til lærere, pædagoger og skoleledere.
Bogen kan også anvendes af institutioner som ikke arbejder efter LP-modellen.

Et dokumentationsmateriale, som i lighed med øvrige titler i serien, kan være med til at kvalitetssikre arbejdet i folkeskolen.'
Læs lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter

'Denne bog er en øjenåbner og et opgør med den verserende forforståelse ved anvendelsen af begrebet social arv (...) Morten Ejrnæs dokumenterer meget grundigt og sagligt, hvordan begrebet 'den sociale arv' forstås og misforstås af fagfolk i skolen.'- Danske Kommuner, februar 2011


Om serien 'Det ved vi om'
Serien 'Det ved vi om' består af en række praksisrettede og konkrete publikationer, der bibringer viden om aktuelle udfordringer for dagens skole. Serien præsenterer aktuelle pædagogiske temaer med det formål at gøre forskningsbaseret viden om forbedringer af skolen lettere tilgængelig for pædagoger, lærere og ledere. Seriens mål er at øge sandsynligheden for, at denne viden anvendes.

Seriens redaktører er:
Thomas Nordahl
Professor i pædagogik ved Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU) på Høgskolen i Hedmark.

Ole Hansen
Seniorrådgiver ved Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet.
forfattervideo 2013:
Se bogens hjemmeside 2013:
  1. Varenummer:
    6243
button_tilbage_left.png
« Tilbage til oversigten
button_tilbage_right.png