button_nav_start.png
button_nav_dafoloforlag.png
button_nav_andreforlag.png
button_nav_konferencer.png
button_nav_kontakt.png
search_left.png
search_right.png

Godt i gang med co-teaching - sammen om alle elever

Billede:
Godt i gang med co-teaching - sammen om alle elever
Forfatter(e): 
Peter Andersen, Anne Brøndum Andersen, Bente Kjeldbjerg Bro Andersen, Signe Sass Bjørch, Jeppe Dørup, Marilyn Friend, Rasmus Godsk, Janne Hedegaard Hansen, Benedikte Holbæk, Jakob Møller og Karen Schmidt Poulsen
Pris pr. stk.: 
DKK 220,00 ekskl. moms
Pris betinget inkl. moms:
DKK 275,00 inkl. moms
Bestil betinget 2013:
button_beskrivelse_on.png
Vareinfolink:
Beskrivelse:

Skoler, der arbejder med co-teaching, har som mål at øge alle elevers læring, tilgodese flere individuelle læringsbehov og understøtte elevernes oplevelse af at være inkluderet i klassens sociale såvel som læringsmæssige fællesskab. Samtidig gives der mulighed for at forbedre undervisningskvaliteten og skabe faglig stolthed. Arbejdet med co-teaching kan dermed være med til at skabe en oplevelse af at arbejde meningsfuldt og passioneret med at bidrage til et formål, der er større end de enkelte involverede: Alle børns oplevelse af at høre til og udvikle sig fagligt.

Som flere af kapitlerne i denne bog understreger, kræver co-teaching nøje planlægning, systematik, vilje og målrettethed samt et velfungerende teamsamarbejde med fokus på alle elevers læring, trivsel og dannelse. Når co-teaching lykkes, gavner det til gengæld ikke bare den enkelte elev, men hele klassen. Det gavner ikke bare den enkelte professionelle, men hele teamet - og det gavner ikke bare det enkelte team, men hele skolen.

Bogen er sammensat af bidrag fra forskere og praktikere med stor viden om og erfaring med co-teaching. Alle forfattere har på den ene eller den anden måde været dybt involveret i implementeringen af co-teaching i en dansk kontekst. Bogen indledes med et kapitel af professor Marilyn Friend, der gør status på begrebet. Bogens øvrige kapitler berører vigtige temaer, eksempler, idéer og redskaber, der kan være en hjælp, når man som skole gerne vil godt i gang med co-teaching som en samarbejdsform, der styrker samarbejdet om alle elever.

Smugkig i et af bogens kapitler

Om serien

Serien Inkluderende læringsfællesskaber sætter fokus på inklusion som et fælles ansvar. En inkluderende læringskultur opstår i et samarbejde mellem alle skolens aktører, og denne serie imødekommer de problemstillinger og udfordringer, der kan opstå på flere forskellige niveauer: fra individ til skolen som helhed. Målet for inklusionen er, at den på længere sigt bliver unødvendig. At læringsfællesskabet omfatter alle elever som fuldgyldige medlemmer, og at den enkelte elev oplever at bidrage til og betyde noget i klassens fællesskab - både fagligt og socialt.

Bøgerne i serien belyser inklusionens teori og praksis ved blandt andet at:


  • Omsætte aktuel viden og forskning på området til konkret praksis
  • Inspirere til at etablere en fælles udvikling i en inkluderende retning
  • Anlægge et ressourceorienteret blik på elever og undervisning

    Serien henvender sig til lærere og ledere i folkeskolen, undervisere og studerende på grund-, efter- og videreuddannelse og andre, der har et medansvar for at etablere et inkluderende læringsfællesskab.

    Omtale

    'Godt i gang med co-teaching henvender sig primært til lærere og ledere i folkeskolen. Antologiens ni kapitler kan læses uafhængigt af hinanden og i vilkårlig rækkefølge. De fleste kapitler er velskrevne og lettilgængelige, også uden forhåndsviden. Som lærer og vejleder var min største læseoplevelse det indledende kapitel og kapitlerne med beskrivelser af konkrete praksisforløb med gode råd til læseren: Her tegnes et realistisk billede af fordele og faldgruber eksemplificeret gennem konkrete praksiseksempler, der kan hjælpe godt i gang med co-teaching. Derfor vil jeg anbefale bogen!' - Christina Krolmer, Folkeskolen
    Læs hele anmeldelsen fra Folkeskolen

    'Alt i alt en rigtig fin bog, som rummer gode bud på, hvordan praktikeren kan favne den store forskellighed i elevgruppen - og derved fremme inklusion i skolen.' - Micki Sonne Kaa Sunesen, Ph.d., Nordic Learning - Research and education.
  • forfattervideo 2013:
    Se bogens hjemmeside 2013:
    1. Varenummer:
      7982
    button_tilbage_left.png
    « Tilbage til oversigten
    button_tilbage_right.png