button_nav_start.png
button_nav_dafoloforlag.png
button_nav_andreforlag.png
button_nav_konferencer.png
button_nav_kontakt.png
search_left.png
search_right.png

Hvordan bliver vi bedre med data? Brug af kortlægningsresultater og forskningsbaseret viden i professionelle læringsfællesskaber i dagtilbud og skole

Billede:
Hvordan bliver vi bedre med data? Brug af kortlægningsresultater og forskningsbaseret viden i professionelle læringsfællesskaber i dagtilbud og skole
Forfatter(e): 
Ole Hansen
Pris pr. stk.: 
DKK 240,00 ekskl. moms
Pris betinget inkl. moms:
DKK 300,00 inkl. moms
Bestil betinget 2013:
button_beskrivelse_on.png
Vareinfolink:
Beskrivelse:
Hvordan bliver vi bedre med data?

Hvis vi vil forbedre læringsmiljøerne i dagtilbud og skole, så er denne bogs præmis, at arbejdet med data og forskningsviden er helt nødvendigt og bør foregå i professionelle læringsfællesskaber. Både i de enkelte institutioner og skoler og på forvaltningsniveau.

Bogens kapitler viser gennem konkrete eksempler fra kommuner i Norge og Danmark, hvordan data kan give indsigter, der i sidste ende kan føre til en forbedring af pædagogisk praksis.

Forfatterne er alle ledere og konsulenter på dagtilbuds- eller skoleområdet i kommuner, som deltager i ét af følgende to forsknings- og udviklingsprojekter: Kultur for læring i Norge og Program for Læringsledelse i Danmark.

Gennem disse projekter har de gennemført kortlægningsundersøgelser og derigennem fået adgang til værdifulde data om det pædagogiske personales samarbejde og børn og elevers læring, udvikling og trivsel.

Arbejdet med kortlægningsundersøgelserne udføres i samarbejde mellem ledere, mellem ledere og ansatte og mellem ansatte. Det indebærer, at professionelle læringsfællesskaber er en afgørende præmis for, at analysen af kortlægningsresultaterne får betydning i praksis.

Bogen her viser, hvordan det kan se ud ? hvordan vi bliver bedre med data.

Bogen er redigeret af Ole Hansen og Anne-Karin Sunnevåg.

Ole Hansen er seniorrådgiver ved Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, og programleder for Program for læringsledelse - dagtilbud.

Anne-Karin Sunnevåg er førstelektor ved Senter for praksisrettet utdanningsforskning ved Høgskolen i Innlandet og prosjektleder ved SePU for forsknings- og utviklingsprosjektet Kultur for læring i barnehage, 2017-2021.
forfattervideo 2013:
Se bogens hjemmeside 2013:
  1. Varenummer:
    8079
button_tilbage_left.png
« Tilbage til oversigten
button_tilbage_right.png