button_nav_start.png
button_nav_dafoloforlag.png
button_nav_andreforlag.png
button_nav_konferencer.png
button_nav_kontakt.png
search_left.png
search_right.png

Turnaround-ledelse af skoler

Billede:
Turnaround-ledelse af skoler
Forfatter(e): 
Alma Harris, Kenneth Leithwood og Tiiu Strauss
Pris pr. stk.: 
DKK 299,00 ekskl. moms
Pris betinget inkl. moms:
DKK 373,75 inkl. moms
Bestil betinget 2013:
button_beskrivelse_on.png
Vareinfolink:
Beskrivelse:

Ledelse er en afgørende faktor for at vende en negativ udvikling i enhver skole og dermed lave en turnaround. En ledelse, der formår at skabe en alliance med lokalpolitikere, forvaltning, pædagoger, lærere og forældre, så de sammen har troen på at kunne lykkes med alle børn og muligheden for at føre forandringen ud i livet. Det kræver kompetencer og ressourcer til at udvikle, lede og indgå i en langvarig proces, der skal skabe den forandring.

Målet med denne bog er ud fra evidens og eksempler fra en række skoler, for hvem det er lykkedes at vende den negative udvikling, at komme med praksisanvisninger til, hvordan man hurtigt og markant kan forbedre underpræsterende skoler og opretholde disse forbedringer. Bogen indeholder praktiske råd, der er solidt rodfæstet i god evidens for, hvad der virker, og i succesfulde turnaround-lederes praksis.

Bogen er baseret på research fra skoler i USA, Canada og Storbritannien og er inddelt i tre dele, der beskriver, hvordan succesfulde turnaround-skoler og deres ledere har arbejdet med at vende udviklingen og håndteret udfordringen i at gå fra turnaround til 'stay around'. De tre dele af bogen omhandler de tre faser i turnaround-udviklingen:
Fase 1: At stoppe nedgangen og skabe de grundlæggende betingelser for tidlige forbedringer
Fase 2: At udarbejde såvel en kort- som en langsigtet plan og realisere de tidlige forbedringer
Fase 3: At implementere de store ændringer i planen og gøre dem til hverdag med henblik på videre udvikling.

Bogen henvender sig til skole-, distrikts- og forvaltningsledere, som står over for den opgave at vende udviklingen på alvorligt underpræsterende skoler.

Omtale af bogen

'Gennem de mange eksempler på praksis og evidens får man som læser troen på, at kulturen og niveauet på lavt præsterende skoler kan vendes til gavn for både elever og ansatte. Bogen sætter gang i mange refleksioner.' - Lektørudtalelse, DBC
forfattervideo 2013:
Se bogens hjemmeside 2013:
  1. Varenummer:
    7830
button_tilbage_left.png
« Tilbage til oversigten
button_tilbage_right.png