Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 

a_gray.gif Tryksager og blanketter



a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Nyhed
Observation af undervisning og elevers læring - håndbog for ledere og vejledere (inkl. hjemmeside)
Se bogens hjemmeside
Anbefal
Varenr.: 7713
Observation af undervisning og elevers læring - håndbog for ledere og vejledere (inkl. hjemmeside)

Formålet med observation af undervisning og elevers læreprocesser er først og fremmest at fremme elevernes læring, og ifølge forskning kræver det facilitering af de professionelles egen læring tæt på undervisningspraksis. Tanken bag denne bog er derfor at hjælpe ledere og vejledere i gang med undervisningsobservation og didaktisk samtale, så de kan bidrage til, at eleverne lærer så meget, som de kan.

Ud fra forsknings- og praksisbaseret viden tilbyder bogen et struktureret overblik og et praksisnært indblik i observationsopgavens forskellige niveauer, nogle af de vigtigste forudsætninger og fl ere velafprøvede fremgangsmåder. Ved at inddele opgaven i tre videns- og kompetenceniveauer ? det organisatoriske, det undervisningsfaglige og det relationelle niveau ? struktureres observationsprocessen, og samtidig anskueliggøres udfordringerne og faldgruberne. Bogen demonstrerer nogle lettilgængelige metoder, der kan støtte lederen og vejlederen i at udforske mulighederne i undervisningsobservation og den didaktiske samtale og derigennem fi nde frem til egne fremgangsmåder.

Bogen er delt op i tre dele, som svarer til observationsopgavens tre videns- og kompetenceniveauer og kan derfor også benyttes som opslagsværk til at hente inspiration og fordybelse i udvalgte elementer af opgaven. Samtidig kan den ved fortløbende læsning tilbyde et struktureret overblik over de delprocesser, som observationsarbejdet indeholder. Bogen henvender sig til ledere og vejledere på skoler, gymnasier og uddannelsesinstitutioner og til alle andre fagfolk, der beskæftiger sig professionelt med skole og uddannelse med elevernes læreprocesser for øje.

Flere af bogens redskaber findes i digital form til download og direkte brug i egen praksis på www.dafolo.dk/observation. Her kan du også læse et uddrag af bogen.



Se indholdsfortegnelse og forord til bogen

Malene Ringvad er cand.mag. og Master of Public Management og tidligere seminarielektor og uddannelseschef på N. Zahles Seminarium. Siden 2013 selvstændig erhvervspsykologisk konsulent med hovedvægt på uddannelse og træning af ledere, vejledere og konsulenter.

'Det er en både inspirerende og praksisnær udgivelse, som gør det let at komme i gang med at observere undervisning og på den baggrund udvikle undervisningspraksis på en positiv og konstruktiv måde. Bogen indeholder mange eksempler fra skoleverdenen, som gør det let at forstå teorierne og ideerne, og overføre dem til egen skolepraksis.' - Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter

ISBN: 
978-87-7160-525-9
Udgave (måned/år): 
01/17
Sidetal:  264
Forfatter(e): Malene Ringvad
Pris pr. stk.: 
DKK 348,00 ekskl. moms
DKK 435,00 inkl. moms
Relaterede varer der måske vil interessere dig:
Ledere af læring - hvordan ledere i forvaltning, skole og klasseværelse fremmer elevernes læring
Elevcentreret skoleledelse

 

  


 

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617