Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeAnbefalForfatterprofiler
 

a_gray.gif Tryksager og blanketter



a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Nøglen til læring - hvordan opmuntrer og inspirerer du til optimal læring?
Se bogens hjemmeside
Mød forfatteren
Anbefal
Varenr.: 7372
Nøglen til læring - hvordan opmuntrer og inspirerer du til optimal læring?
Nøglen til læring - hvordan opmuntrer og inspirerer du til optimal læring? er en inspirerende og praktisk bog, som viser, hvad du kan gøre for at hjælpe børn i alle aldre med at udvikle sig til selvsikre og eftertænksomme elever. De centrale begreber, som behandles i forbindelse med læring, er indstilling, kompetencer og viden.

Bogen tilbyder en række eksempler på, hvordan disse evner udvikles mest effektivt hos børnene. Den viser også, hvordan man opmuntrer børn til selvstændig tænkning og nysgerrighed efter viden, og hvordan man gør børnenes udvikling og læring synlig for børnene selv og de voksne, der underviser dem. Bogen giver på baggrund af den nyeste forskning inden for undervisning og læring inspiration til, hvordan man bedst hjælper børn med at tilegne sig viden effektivt og i samarbejde, og hvordan man arbejder med synlig læring og feedback.

'Mit eget mantra har været, at lærere er nødt til at se læring gennem elevernes øjne, og at elever er nødt til at blive deres egne lærere. Nottingham har givet os et formidabelt og effektivt sæt af praktiske ideer til, hvordan vi udvikler den rette opfattelse hos alle, der vil lære.' - Fra bogens forord af John Hattie

Bogen henvender sig til enhver, der til hverdag beskæftiger sig med børn - især lærere, ledere og pædagoger i skolen og studerende ved læreruddannelsen. Bogen viser nogle af de bedste måder at stimulere børns læring, herunder hvordan man mest effektivt stiller spørgsmål, giver feedback og opmuntrer.

James Nottingham er en internationalt anerkendt foredragsholder og formidler af bl.a. John Hatties forskning. Han er desuden direktør for konsulentvirksomheden Challenging Learning, der arbejder for mere effektiv læring i skoler og daginstitutioner.

Se indholdsfortegnelse og John Hatties forord til bogen


'At læse en bog, der både handler om at filosofere med børn og inddrager den viden, John Hattie tilbyder om god undervisning, kan være overraskende læsning - og læring - og i denne bog tilbydes både overraskelser og læringsmuligheder i rigt mål. Det er en øjenåbner. Hovedbudskabet i 'Nøglen til læring' er den opmuntring og inspiration, lærere skal skabe, når elever skal lære at lære. Det er en fantastisk god bog, som rigtig mange lærere og lærerstuderende vil være glade for at have læst, når de igen skal i gang med at forberede og gennemtænke deres undervisning. Bogen er godt skrevet, og den er letlæst.'
Læs hele anmeldelsen fra 'Folkeskolen'

'James Nottingham giver i denne bog værktøjer og ideer til, hvordan man kan guide børn og unge til at udvikle sig til selvsikre og eftertænksomme elever. Bogen er en værktøjskasse af ideer skrevet i et letlæst sprog med mange praktiske eksempler, som gør teorierne nemme at omsætte til virkelighed. Værktøjerne sætter tanker i gang hos læseren og er nemme at overføre til egen undervisningspraksis (?) inspirerede værktøjsbog for lærere og pædagoger, som ønsker at opmuntre og inspirere elever til optimal læring baseret på teorierne om synlig læring.' - Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter

'Bogen er en inspirerende og praktisk bog, som viser, hvad vi kan gøre for at hjælpe børn i alle aldre med at udvikle sig til selvsikre og eftertænksomme elever via spørgsmål og fordybelse. Faktisk ser jeg bogen som en ganske god bog også for forældre, der ønsker at støtte deres børn i et godt selvværd. Bogen tilbyder en række eksempler på, hvordan disse evner udvikles mest effektivt hos børnene. Den viser også, hvordan man opmuntrer børn til selvstændig tænkning og nysgerrighed efter viden.' - Danske Kommuner, januar 2014

Om serien Undervisning og læring
Undervisning og læring er en serie af udgivelser, der tematiserer forskellige dimensioner af og sammenhængen mellem undervisning og læring. Selvom vi ikke kan være sikre på, at læring automatisk følger med undervisning, så er undervisning læringens nødvendige intentionelle ramme. Der er således brug for undervisere, konsulenter, lærere, pædagoger og ledere med det nødvendige faglige, didaktiske og ledelsesmæssige overblik. Dette kræver et fokus på, hvordan vi kan synliggøre undervisnings- og læreprocesser. Synlig læring og undervisning er ifølge de førende læringsforskere John Hattie og Andreas Helmke den vigtigste faktor, når det kommer til en forbedring af elevpræstationer.

Gennem et analytisk perspektiv sætter serien fokus på, hvilke kriterier der er for god undervisning og udbytterige læringsmiljøer. Serien er:


  • Evidensbaseret: Hvad er der evidens for? Hvad ved vi, der sandsynligvis virker i undervisningen?

  • Professionsrettet: Hvad kan man gøre i praksis?


Undervisning og læring er målrettet alle aktører i og omkring folkeskolen og ungdomsuddannelserne (gymnasier, handelsskoler og erhvervsskoler). Serien henvender sig således til undervisere og studerende på grund-, efter- og videreuddannelse samt til lærere, pædagoger, konsulenter og ledere uanset skoleform.

Bag udgivelserne i serien er en ekstern videnskabelig redaktion og et fagfællekorps. Disse sikrer et højt fagligt niveau, relevans og læsevenlighed i forhold til målgruppen. Læs mere om den eksterne redaktion og fagfællebedømmelse på seriens hjemmeside www.dafolo.dk/undervisning
ISBN: 
978-87-7281-964-8
Udgave (måned/år): 
11/13
Sidetal:  160
Forfatter(e): James Nottingham
Pris pr. stk.: 
DKK 288,00 ekskl. moms
DKK 360,00 inkl. moms
Relaterede varer der måske vil interessere dig:
Synlig læring - for lærere
Feedback og vurdering for læring
Den gode time inkl. hjemmeside
Den gode vurderingspraksis (inkl. hjemmeside)
Feedback i skolen
Udfordrende læring

 

  


 

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617