Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeAnbefalForfatterprofiler
 

a_gray.gif Tryksager og blanketter



a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Nyhed
Programmering i praksis - didaktiske design og læringspotentialer i grundskolen (inkl. hjemmeside)
Se bogens hjemmeside
Anbefal
Varenr.: 7717
Programmering i praksis - didaktiske design og læringspotentialer i grundskolen (inkl. hjemmeside)
En håndsrækning til at inddrage programmering meningsfuldt i grundskolen!

Verden er blevet digitaliseret. Alle steder omkring os holder sensorer øje med vores blodtryk, tilbagelagte kilometer og skraldespanden, vi er lige ved at bakke ind i. Data samles i en stadig større strøm omkring os og behandles af algoritmer, der sender informationer videre til vores telefon, vores bil eller ud på nettet. Den, der kender koderne, har adgang til flere informationer om os, end vi selv har overblik over. Koderne er blevet et nyt sprog, som alle er afhængige af, men kun få mestrer. Der er derfor mange grunde til, at der også i folkeskolen er en stigende interesse for kodning og programmering.

Er programmering nyt for dig og dine elever? Så er denne bog et godt sted at starte!

Programmering i praksis - didaktiske design og læringspotentialer i grundskolen er en introduktion til programmering med konkrete forslag til undervisningen i grundskolen. Bogen er inddelt i fire kapitler. Kapitel 1 introducerer Computational Thinking som en generel tilgang til programmering i grundskolen. Kapitel 2 gennemgår grundlæggende begreber, når der arbejdes med programmering. Kapitel 3 belyser didaktisk design i forbindelse med programmering gennem fem didaktiske grundprincipper, SOLO-taksonomien, forskellige opgavetyper og vurderingskriterier. Kapitel 4 handler om, hvordan programmering kan inddrages meningsfuldt i grundskolen. I slutningen af kapitlet præsenteres også to konkrete praksiseksempler på programmeringsforløb, som retter sig mod henholdsvis den humanistiske og den naturfaglige faggruppe.

www.dafolo.dk/programmering finder du supplerende materiale til bogen.

Malene Erkmann er uddannet folkeskolelærer og cand.IT i design, kommunikation og medier. Hun er tilknyttet UCSJ?s efter- og videreuddannelsesafdeling, hvor hun primært underviser inden for området kommunikation og medier samt arbejder med udvikling af digitale undervisningsdesign og digitalt understøttede læringsmiljøer.

Eva Petropouleas har været lærer i 12 år. I 2013 startede hun på frivillig basis Egedal CoderDojo, og i dag er hun ansat hos CFU Sjælland som pædagogisk konsulent for digitalisering, programmering og robotteknologi. Her vejleder hun skoler og lærere og afholder kurser i, hvordan området kan implementeres i skolens praksis.

Se indholdsfortegnelse og forord til bogen

'Nyttigt materiale om undervisning i programmering. Materialet bør indgå i undervisningen på enhver læreruddannelse og på skoler, hvor man gerne vil i gang ? eller forbedre det, man allerede gør.'
Læs hele anmeldelsen fra Folkeskolen
ISBN: 
978-87-7160-506-8
Udgave (måned/år): 
02/17
Sidetal:  138
Forfatter(e): Malene Erkmann og Eva Petropouleas
Pris pr. stk.: 
DKK 228,00 ekskl. moms
DKK 285,00 inkl. moms

 

  


 

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617