button_nav_start.png
button_nav_dafoloforlag.png
button_nav_andreforlag.png
button_nav_konferencer.png
button_nav_kontakt.png
search_left.png
search_right.png

Dialogisk læsning i teori og praksis (E-bog, epub)

Billede:
Dialogisk læsning i teori og praksis (E-bog, epub)
Forfatter(e): 
Stig Broström, Jette Løntoft og Kristine Jensen De López
Pris pr. stk.: 
DKK 200,00 ekskl. moms
Pris betinget inkl. moms:
DKK 250,00 inkl. moms
Bestil betinget 2013:
button_beskrivelse_on.png
Vareinfolink:
Beskrivelse:

Denne bog er en e-bog
Når du køber e-bogen, bliver bogen leveret til din mailadresse inden for 15 minutter. E-bogen er i epub-format, og bogen er DRM-beskyttet. Bogen bliver låst til én bruger og kan derfor ikke videresendes til andre.


Dialogisk læsning er en omhyggeligt forberedt pædagogisk aktivitet og et rigtig godt redskab i det sprogpædagogiske arbejde. Der er forskningsmæssigt belæg for, at oplæsning af billedbøger efter metoden bidrager til børns sproglige udvikling, deres koncentrationsevne, deres erfaring med og viden om skriftsproget samt deres senere lyst til at læse.

Denne bog giver læseren:


  • viden om teorien og forskningen bag metoden. Denne del af bogen besvarer spørgsmålene: Hvorfor skal vi bruge metoden, og hvordan blev dialogisk læsning til?

  • konkrete anvisninger på, hvordan man selv kan komme i gang med metoden. Her gennemgås den dialogiske læsnings tre faser, ligesom man klædes på til at organisere læsegrupper, vælge de rigtige bøger og udarbejde de såkaldte ?boghæfter?, der er oplæserens forberedelse til samtalerne med børnene om bogens sprog og indhold. Overordnet set svarer denne del på spørgsmålet: Hvordan praktiserer man dialogisk læsning i praksis?

  • viden om og idéer til forløb, hvor børnene i forlængelse af læsningen maler, tegner, fortæller og leger. I denne del besvares spørgsmålet: Hvorfor og hvordan kan man knytte æstetiske læreprocesser til oplæsning af god børnelitteratur?


Se indholdsfortegnelse og forord til bogen

'Jeg har været meget optaget af denne bog, fordi den anviser veje til at støtte sproglig udvikling, som både pædagoger, lærere og forældre kan have stor glæde af.'
Læs hele anmeldelsen fra 'Folkeskolen'

'Det er en fantastisk bog. (?) Så det er bare med at komme i gang med at læse denne fremragende bog.' - Mari-Anne Pedersen, leder af Børnehaven Solsikken i Roskilde og anmelder i Gyldendals pædagogiske bogklub

'Det er en meget velskrevet bog om et emne, som fortjener stor opmærksomhed. Jeg kan varmt anbefale den.'
Læs hele anmeldelsen fra Børnehaveklasseforeningen

Serien Sprog, udvikling og læring sætter fokus på nogle vigtige problemstillinger i det spændende arbejde med børns sproglige læring og giver de voksne et godt fundament at arbejde ud fra. Serien ser på sprog ud fra flere forskellige perspektiver og indeholder såvel teoretiske som praktiske udgivelser.

Bøgerne i serien henvender sig til pædagoger i daginstitutioner, dagplejere, pædagogiske konsulenter på 0-6-årsområdet, lærere i indskolingen og talehørelærere samt studerende på pædagogiske grund-, videre- og efteruddannelser.
forfattervideo 2013:
Se bogens hjemmeside 2013:
  1. Varenummer:
    7160-432-0
button_tilbage_left.png
« Tilbage til oversigten
button_tilbage_right.png