button_nav_start.png
button_nav_dafoloforlag.png
button_nav_andreforlag.png
button_nav_konferencer.png
button_nav_kontakt.png
search_left.png
search_right.png

Lærerig leg - børns læring gennem samspil

Billede:
Lærerig leg - børns læring gennem samspil
Forfatter(e): 
Eva Johansson, Ingrid Pramling Samuelsson
Pris pr. stk.: 
DKK 268,00 ekskl. moms
Pris betinget inkl. moms:
DKK 335,00 inkl. moms
Bestil betinget 2013:
button_beskrivelse_on.png
Vareinfolink:
Beskrivelse:

Denne bog handler om, hvordan pædagoger kan arbejde med leg og læring ? hvordan legen kan være lærerig, og hvordan en målrettet lærevirksomhed kan have legens karakter. Nogle hovedspørgsmål er:

  • Hvilke muligheder og begrænsninger støder pædagoger på i forbindelse med at forene leg og læring?

  • Hvad karakteriserer de to begreber ? og hvad har de til fælles?

  • Hvordan skabes og kommer læringen til udtryk gennem børn og voksnes
    samspil?

Bogen kommer også ind på, hvordan børnene selv opfatter forholdet mellem leg og læring. Det er en letlæst bog, der bygger på et omfattende forskningsarbejde, og hvor man kommer helt tæt på praksis ? på børnene og pædagogerne ? og hvor teorien formidles på en tilgængelig måde.

Eva Johansson og Ingrid Pramling Samuelsson er begge professorer i pædagogik. De forsker begge i børns læring ved institutionen for pædagogik og didaktik ved Göteborgs Universitet. Stig Broström har stået for dansk bearbejdelse og forord.

Se indholdsfortegnelse og forord til bogen

'Dette er en bog, vi længe har manglet. Den giver på én gang en teoretisk afklaring og praktisk illustration af, hvordan begreberne leg og læring kan forstås. Læs bogen, og bliv bedre til at støtte børns lærerige leg og legende læring.'
Stig Broström, lektor, ph.d. i småbørnspædagogik ved Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet.

'Bogen har stor relevans på især pædagoguddannelsen, men også på læreruddannelsen (...) Bogen er forholdsvis letlæst og rummer mange praksiseksempler, som gør det let for studerende at kombinere teori med de erfaringer, de endnu ikke selv har gjort sig (...) Lærerig og interessant udgivelse for både pædagoger og lærere, som følger børnene i deres første år samt for studerende indenfor de pædagogiske fag.'
Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter

Serien Pædagogik og udvikling
Bogen er en del af serien Pædagogik og udvikling. Serien består af en række grundlæggende udgivelser, der sætter fokus på centrale pædagogiske problemstillinger, teorier og forskningsmetoder. Seriens bøger tager fat på relevante temaer som mønsterbrydning, udsatte børn, marginalisering, børns udvikling og læring, pædagogen som didaktiker samt videnskabsteori og metode i pædagogisk praksis.

Serien henvender sig til studerende og undervisere på grund-, videre- og efteruddannelse (pædagoguddannelsen, Pædagogisk Diplomuddannelse og lignende), pædagoger og ledere i daginstitutioner samt pædagogiske konsulenter.

forfattervideo 2013:
Se bogens hjemmeside 2013:
  1. Varenummer:
    7131
button_tilbage_left.png
« Tilbage til oversigten
button_tilbage_right.png