button_nav_start.png
button_nav_dafoloforlag.png
button_nav_andreforlag.png
button_nav_konferencer.png
button_nav_kontakt.png
search_left.png
search_right.png

Understøttende undervisning og læringsmiljøer - kritiske perspektiver og reflekteret praksis (inkl. hjemmeside)

Billede:
Understøttende undervisning og læringsmiljøer - kritiske perspektiver og reflekteret praksis (inkl. hjemmeside)
Forfatter(e): 
James Nottingham, David Mitchell, David Johnson, Roger Johnson, Sue Roffey, Susan Tetler, Tatiana Chemi, Klaus Nielsen, Jacob Klitmøller, Kaare Wellnitz, Thomas Thyrring Engsig, Janne Hedegaard Hansen, Anne Linder, Nanna Hedegaard, Kirsten Bech Feddersen, Mette Rose Eriksen, Martha Lagoni og de to redaktører, Thomas Szulevicz og René Kristensen.
Pris pr. stk.: 
DKK 328,00 ekskl. moms
Pris betinget inkl. moms:
DKK 410,00 inkl. moms
Bestil betinget 2013:
button_beskrivelse_on.png
Vareinfolink:
Beskrivelse:

Denne antologi belyser, analyserer og diskuterer understøttende undervisning og læringsmiljøer som pædagogiske fænomener efter skolereformen.

Bogen bygger på en teori- og forskningsinformeret tilgang, der har til formål at diskutere, kvalificere og inspirere arbejdet med at udvikle de understøttende undervisningsfelter i skolen. Herudover bygger den på en professionsrettet tilgang, der kobler teori med praksisnære perspektiver.

I bogens første del diskuteres og undersøges understøttende undervisning og læringsmiljøer i en større pædagogisk og politisk kontekst. Bogens anden del udfolder en række internationale og danske bidragyderes bud på, hvordan man i praksis kan berige den understøttende undervisning og udvikle bedre og mere kvalificerede læringsmiljøer i skolerne.

Kapitlerne i anden del fokuserer desuden på de udfordringer, professionspraktikerne kan møde i arbejdet med understøttende undervisning. Forfatterne diskuterer og underbygger handlemuligheder og perspektiver på en kvalificeret praksis, der kan bidrage til øget faglig læring, inklusion og trivsel.

Bogen henvender sig til lærere, pædagoger, konsulenter, skoleledere, lærer- og
pædagogstuderende og andre aktører, som beskæftiger sig med understøttende
undervisning og læringsmiljøer.

Bogen indeholder bidrag af James Nottingham, David Mitchell, David og Roger Johnson, Sue Roffey, Klaus Nielsen, Jacob Klitmøller, Kaare Bro Wellnitz, Susan Tetler, Janne Hedegaard Hansen, Nanna D. Hedegaard, Anne Linder, Thomas Engsig, Martha Lagoni, Tatiana Chemi, Mette Rose Eriksen, Kirsten Bech Feddersen og de to redaktører, Thomas Szulevicz og René Kristensen.

Se indholdsfortegnelse og forord til bogen

'En nødvendig, velskrevet og god bog. Som en tyv om natten kom understøttende undervisning (USU), så derfor er det nødvendigt med bud på analyse, refleksion og eksemplificering af læringspotentialet i USU. Bogen giver mange gode vinkler, og er velegnet som grundlag for diskussion og refleksion.' - Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter

?Antologiens bidragydere har alle velunderbyggede begrundelser for deres synspunkter [?] Bogen kan læses i et hele og er spændende i diskussionerne, men de enkelte indlæg kan også læses selvstændig, hvilket kan gøre det mere overskueligt i en travl lærerhverdag.? - Læsepædagogen
forfattervideo 2013:
Se bogens hjemmeside 2013:
  1. Varenummer:
    7484
button_tilbage_left.png
« Tilbage til oversigten
button_tilbage_right.png