Uddannet folkeskolelærer. Hanne har i en del år arbejdet på Abildgårdskolen i Odense. Abildgårdskolen er beliggende i integrationsområdet Vollsmose og har 94 procent tosprogede elever. Her har hendes fokus været rettet imod elevernes udviklingsmuligheder, både fagligt og socialt. I 2007 deltog Hanne i Odense Kommunes KIS-projekt (Kvalitet I Skolen), som har fokus på at belyse kvaliteten af undervisningen og tager udgangspunkt i Hilbert Meyers 10 teser om god undervisning. Som følge heraf er Hanne medforfatter på inspirations- og kopimappen "God undervisning – i praksis", hvor hendes bidrag har omhandlet Cooperative Learning i matematikfaget.
Sideløbende med undervisningen har Hanne haft en vejlederfunktion inden for dansk som andetsprog og AKT (adfærd, kontakt og trivsel). Som en del af AKT-vejlederfunktionen har Hanne deltaget i et projekt om at opstarte skolens familieklasse, hvor hun også har været lærer. I familieklassen har Hanne arbejdet tæt sammen med forældrene om at styrke børn, der ikke opnår et optimalt udbytte af undervisningen. Kapitlet med samarbejdsværktøjer i mappen er inspireret af funktionen som AKT-vejleder.
Hanne har arbejdet med udvikling inden for forskellige områder, blandt andet opkvalificering og udvikling af dansk som andetsprogs-undervisningen, og i forlængelse heraf er interessen for CL opstået. I skoleåret 2010-2011 har hun været tovholder på skolens interne kursus i CL. Hanne har siden 2008 holdt oplæg og kurser inden for CL og dansk som andetsprog rundt omkring i landet. Hun arbejder nu som tosprogskonsulent.