Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 


a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Det ved vi om - læreren som leder af klasser og undervisningsforløb
Se bogens hjemmeside
Anbefal
Varenr.: 6240
Det ved vi om - læreren som leder af klasser og undervisningsforløb

I denne publikation sætter Thomas Nordahl fokus på, at det er lærerens ansvar at lede klasser og undervisningsforløb på en hensigtsmæssig måde, som giver eleverne et godt læringsudbytte. Lærere, som formår dette, fremstår som tydelige voksne, der samtidig er interesserede i og har et nært og godt forhold til eleverne, så de oplever at blive holdt af og anerkendt. Sådanne lærere motiverer eleverne til en arbejdsindsats, holder ro og skaber forudsigelighed i undervisningen, er engagerede og støttende for eleverne, og der er for eleverne ingen tvivl om, hvem der har ansvar eller bestemmer. Udgivelsen kommer ind på:



  • Lærerens udøvelse af ledelse
  • Klasseledelsens betydning for elevernes læring og adfærd
  • Hvad er lærerautoritet?
  • Det asymmetriske forhold i pædagogisk ledelse
  • Praktisk ledelse af klasser og undervisningsforløb, herunder konflikthåndtering
Se indholdsfortegnelse og forord til bogen

Bogen henvender sig til lærere, pædagoger og skoleledere.
Bogen kan også anvendes af institutioner som ikke arbejder efter LP-modellen.

'For praktiserende lærere og for lærerstuderende. Bogen giver både et teoretisk grundlag og praktiske anvisninger til skolehverdagen. Den kan anvendes uafhængigt af LP-modellen i øvrigt (...) En lettilgængelig bog om emnet funderet på et solidt teoretisk grundlag og med en befriende åben tale om disciplin og autoritet.'
Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter

Om serien 'Det ved vi om'
Serien 'Det ved vi om' består af en række praksisrettede og konkrete publikationer, der bibringer viden om aktuelle udfordringer for dagens skole. Serien præsenterer aktuelle pædagogiske temaer med det formål at gøre forskningsbaseret viden om forbedringer af skolen lettere tilgængelig for pædagoger, lærere og ledere. Seriens mål er at øge sandsynligheden for, at denne viden anvendes.

Seriens redaktører er:
Thomas Nordahl
Professor i pædagogik ved Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU) på Høgskolen i Hedmark.

Ole Hansen
Seniorrådgiver ved Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet.
ISBN: 
9788772819785
Udgave (måned/år): 
08/11
Sidetal:  64
Forfatter(e): Thomas Nordahl
Pris pr. stk.: 
DKK 178,00 ekskl. moms
DKK 222,50 inkl. moms
Relaterede varer der måske vil interessere dig:
Det ved vi om - skoleledelse
Det ved vi om - Udviklingsarbejde og innovationsprocesser
Det ved vi om - Motivation og mestring
Det ved vi om - social arv
Det ved vi om - kommunikation i team og grupper
Det ved vi om - læringsmiljø og læsning
Livet i skolen 1 - grundbog i pædagogik og lærerfaglighed
Det ved vi om - anvendelse af pædagogisk analyse. Beskrivelse af en pædagogisk analysemodel til brug i skolen
Det ved vi om - læreren som leder af klasser og undervisningsforløb (E-bog, epub)

 

 Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


Læreplans_125x150 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Persondatapolitik

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617