Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 


a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Forskningsrapport UDGÅET Det er fedt - Evaluering af det frivillige 10. skoleår i Danmark
Varenr.: 7188
Forskningsrapport UDGÅET Det er fedt - Evaluering af det frivillige 10. skoleår i Danmark

Elever, som ikke lykkes fagligt i grundskolen og dermed får faglige problemer i den videregående uddannelse, har også en del andre erfaringer af mere social og personlig karakter, som bidrager til, at den videre skolegang bliver problematisk. Der er derfor et stærkt behov for at se på, hvordan elevernes kompetence i centrale skolefag kan forbedres, og ikke mindst hvordan eleverne kan få mere positive sociale og personlige erfaringer, som gør dem bedre rustet til en videregående uddannelse.

I Danmark har man i flere år haft tilbud om et frivilligt 10. skoleår. Det centrale i nærværende evaluering har været at finde ud af, hvordan det faglige læringsudbytte er, hvordan eleverne har det og udvikler sig socialt og personligt i løbet af dette skoleår, samt hvad der kendetegner indholdet og organiseringen af dette tilbud. Der har også været fokuseret på, hvilke eventuelle sammenhænge der er mellem elevernes udvikling og det pædagogiske tilbud i dette skoleår.

Forskerne fra Senter for Praksisrettet utdanningsforskining ved Høgskolen i Hedmark vil især takke eleverne, lærerne og skolelederne i de to 10. klassecentre for deres bidrag til denne rapport.

Det var 'fedt' at få indblik i deres skolehverdag og at se, hvilken betydning det frivillige år har for eleverne både fagligt, socialt og personligt.

Endvidere tak til de elever og kontaktlærere, som har besvaret alle spørgsmålene i den netbaserede undersøgelse, som rapporten bygger på.
ISBN: 
9788799140800
Udgave (måned/år): 
03/11
Sidetal:  72
Forfatter(e): Thomas Nordahl, Anne-Karin Sunnevåg og Gro Løken
Pris pr. stk.: 
DKK 90,00 ekskl. moms
DKK 112,50 inkl. moms
Relaterede varer der måske vil interessere dig:
LP-modellen - Læringsmiljø og Pædagogisk Analyse

 

 Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


Læreplans_125x150 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Persondatapolitik

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617