Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 


a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
EPA - et digitalt mindset-redskab til pædagogisk analyse. Skolelicens for et år
Se bogens hjemmeside
Anbefal
Varenr.: daf-7649
EPA - et digitalt mindset-redskab til pædagogisk analyse. Skolelicens for et år



Besøg www.dafolo-tools.dk/epa

Prøv gratis i 30 dage
Du har mulighed for at prøve produktet gratis og uforpligtende i 30 dage. Send en mail til forlag@dafolo.dk med skolens navn og institutionsnummer.

Loginform og licens
Produktet tilgås med UNI-Login, og skolelicensen gælder for et år. Abonnementet fortsætter i løbende abonnement, indtil det opsiges. Har du ikke UNI-Login, kan du bestille UNI-Login her.

Fag: Alle
Målgruppe: Lærere og pædagoger fra mellemtrinnet og op

Om EPA
Elevperspektiver og Pædagogisk Analyse (EPA) er et digitalt mindset-redskab, som lærere og pædagoger kan bruge fra mellemtrinnet i grundskolen og opefter. Redskabet anvendes til at skabe et grundlag for dialog med eleverne eller som grundlag for at analysere sin egen pædagogiske praksis. EPA består af i alt 30 spørgsmål, som den enkelte elev eller den samlede klasse besvarer på computer, tablet eller anden digital platform. Eleven besvarer spørgsmålene ved at placere en markør (en slider) på en linje mellem de to yderpoler 'slet ikke' og 'i høj grad', hvilket giver dem mulighed for at besvare spørgsmålet endnu mere præcist, end hvis der udelukkende er et antal fastlagte svarbokse, der skal krydses af. De 30 spørgsmål er fordelt over nedenstående fem temaer:

  1. Det personlige
  2. Det sociale
  3. Det kognitive
  4. Det emotionelle
  5. Det faglige og det faglige læringsmiljø
Når eleverne har besvaret de 30 spørgsmål, kan læreren behandle besvarelserne på en nem og overskuelig måde. Læreren kan hurtigt få genereret en oversigt over de forskellige data fra elevernes besvarelser, ligesom der kan foretages en sammenligning mellem de forskellige besvarelser.

EPA er ikke en test - det er et bidrag til at skabe dialog på forskellige niveauer og til pædagogisk analyse. Lærerne og pædagogerne kan især bruge materialet til at få indblik i elevens perspektiv på de fem ovenstående temaer. Læreren eller pædagogen kan bruge materialet til at føre dialoger med såvel den enkelte elev som den samlede klasse eller som led i skole-hjem-samarbejdet. Derudover vil skolelederen kunne bruge materialet til, i fællesskab med de professionelle, at reflektere over skolens samlede praksis.

EPA er bl.a. baseret på Carol Dweck og Reuven Feuersteins optimistiske syn på det menneskelige lærings- og udviklingspotentiale. De spørgsmål, eleverne skal besvare, kan alle sige noget om det mindset, eleverne har - eller gerne vil udvikle. Med Dwecks tilgang til mindset, kan man argumentere for, at det er en vigtig pædagogisk opgave at skabe lærings- og deltagelsesmuligheder for eleverne, der understøtter et growth mindset - altså en tro på, at forandring er mulig. Det er denne overbevisning, EPA repræsenterer.
Udgave (måned/år): 
02/18
Forfatter(e): Micki Sonne Kaa Sunesen
Pris pr. stk.: 
DKK 5.000,00 ekskl. moms
DKK 6.250,00 inkl. moms
Relaterede varer der måske vil interessere dig:
Styrk den tidlige læring - sådan hjælper du mindre børn med at lære, hvordan man lærer
Det gode tankesæt (inkl. hjemmeside)

 

 Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


Læreplans_125x150 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Persondatapolitik

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617