Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeAnbefalForfatterprofiler
 

a_gray.gif Tryksager og blanketter



a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Nyhed
Co-teaching i praksis - samarbejde om inkluderende læringsfællesskaber
Anbefal
Varenr.: 7754
Co-teaching i praksis - samarbejde om inkluderende læringsfællesskaber
Hele skolens praksisguide til co-teaching!
Du får svar på alle de centrale spørgsmål om co-teaching og en lang række redskaber, der giver rig mulighed for at arbejde konkret med udviklingen af en vellykket co-teaching-ordning på egen skole.

Flere og flere professionelle i den pædagogiske verden har opdaget, at co-teaching som samarbejdsform er et vigtigt redskab til at styrke inklusionsindsatsen.

Denne praksisbog henvender sig til alle, der overvejer, lige er gået i gang med eller savner ny inspiration til arbejdet med co-teaching på deres skole. Bogen kommer ind på alle de vigtige spørgsmål, der kan opstå i relation til denne samarbejdsform:

  • Hvad er co-teaching - og hvad er det ikke?
  • Hvilke af skolens medarbejdere indgår i en co-teaching-ordning?
  • Hvordan kan to professionelle voksne komme godt i gang med deres co-teachingpartnerskab?
  • Hvorfor er co-teaching en vigtig vej til styrkelse af inkluderende læringsmiljøer?
  • Hvordan tilrettelægges co-teaching bedst muligt?
  • Hvilke udfordringer kan der være i relation til co-teaching - og hvordan kan de bedst muligt løses?
Bogen indeholder desuden en lang række konkrete redskaber i form af øvelser, refleksionsspørgsmål, observations- og planlægningsskemaer, som kan understøtte arbejdet med udviklingen af en vellykket co-teaching-ordning.

Introduktionen til den danske udgave er skrevet af Janne Hedegaard Hansen, lektor i specialpædagogik, ph.d. og afdelingsleder for pædagogisk sociologi, DPU, Aarhus Universitet. I introduktionen sættes der fokus på, hvordan co-teaching som samarbejdsform kan overføres til en dansk skolekontekst i forhold til den måde, skolerne er organiseret og ledet på, hvordan de er bemandet, og i forhold til de samarbejdsformer, der allerede udfoldes i en dansk skolekontekst.

Se indholdsfortegnelse og forord til bogen
ISBN: 
978-87-7160-546-4
Udgave (måned/år): 
10/17
Sidetal:  168
Forfatter(e): Marilyn Friend
Pris pr. stk.: 
DKK 449,00 ekskl. moms
DKK 561,25 inkl. moms
Relaterede varer der måske vil interessere dig:
Ledelse af differentieret undervisning - teori og praksis
Pædagoger og lærere i skolen - sammen om elevernes trivsel og læring
Håndbog i professionelle læringsfællesskaber (inkl. hjemmeside)
Nest programmet i Danmark - en tredje vej til inkluderende fællesskaber

 

  


 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617