Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 

a_gray.gif Tryksager og blanketter



a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Co-teaching i praksis - samarbejde om inkluderende læringsfællesskaber
Anbefal
Varenr.: 7754
Co-teaching i praksis - samarbejde om inkluderende læringsfællesskaber

Hele skolens praksisguide til co-teaching!
Du får svar på alle de centrale spørgsmål om co-teaching og en lang række redskaber, der giver rig mulighed for at arbejde konkret med udviklingen af en vellykket co-teaching-ordning på egen skole.

Flere og flere professionelle i den pædagogiske verden har opdaget, at co-teaching som samarbejdsform er et vigtigt redskab til at styrke inklusionsindsatsen.

Denne praksisbog henvender sig til alle, der overvejer, lige er gået i gang med eller savner ny inspiration til arbejdet med co-teaching på deres skole. Bogen kommer ind på alle de vigtige spørgsmål, der kan opstå i relation til denne samarbejdsform:

  • Hvad er co-teaching - og hvad er det ikke?
  • Hvilke af skolens medarbejdere indgår i en co-teaching-ordning?
  • Hvordan kan to professionelle voksne komme godt i gang med deres co-teachingpartnerskab?
  • Hvorfor er co-teaching en vigtig vej til styrkelse af inkluderende læringsmiljøer?
  • Hvordan tilrettelægges co-teaching bedst muligt?
  • Hvilke udfordringer kan der være i relation til co-teaching - og hvordan kan de bedst muligt løses?
Bogen indeholder desuden en lang række konkrete redskaber i form af øvelser, refleksionsspørgsmål, observations- og planlægningsskemaer, som kan understøtte arbejdet med udviklingen af en vellykket co-teaching-ordning.

Introduktionen til den danske udgave er skrevet af Janne Hedegaard Hansen, lektor i specialpædagogik, ph.d. og afdelingsleder for pædagogisk sociologi, DPU, Aarhus Universitet. I introduktionen sættes der fokus på, hvordan co-teaching som samarbejdsform kan overføres til en dansk skolekontekst i forhold til den måde, skolerne er organiseret og ledet på, hvordan de er bemandet, og i forhold til de samarbejdsformer, der allerede udfoldes i en dansk skolekontekst.

Se indholdsfortegnelse og forord til bogen

'Et særdeles godt ?værktøj? til den daglige praksis, hvor inklusion udfordrer ganske meget. God ide at der efter hvert kapitel er tilføjet bilag med konkrete skabeloner, der direkte kan benyttes.' - Udtalelse fra Dansk BiblioteksCenter.
ISBN: 
978-87-7160-546-4
Udgave (måned/år): 
10/17
Sidetal:  168
Forfatter(e): Marilyn Friend
Pris pr. stk.: 
DKK 459,00 ekskl. moms
DKK 573,75 inkl. moms
Relaterede varer der måske vil interessere dig:
Ledelse af differentieret undervisning - teori og praksis
Pædagoger og lærere i skolen - sammen om elevernes trivsel og læring
Håndbog i professionelle læringsfællesskaber (inkl. hjemmeside)
Nest programmet i Danmark - en tredje vej til inkluderende fællesskaber

 

 Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


Læreplans_125x150 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Persondatapolitik

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617