Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 


a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Godt i gang med co-teaching - sammen om alle elever
Anbefal
Varenr.: 7982
Godt i gang med co-teaching - sammen om alle elever

Skoler, der arbejder med co-teaching, har som mål at øge alle elevers læring, tilgodese flere individuelle læringsbehov og understøtte elevernes oplevelse af at være inkluderet i klassens sociale såvel som læringsmæssige fællesskab. Samtidig gives der mulighed for at forbedre undervisningskvaliteten og skabe faglig stolthed. Arbejdet med co-teaching kan dermed være med til at skabe en oplevelse af at arbejde meningsfuldt og passioneret med at bidrage til et formål, der er større end de enkelte involverede: Alle børns oplevelse af at høre til og udvikle sig fagligt.

Som flere af kapitlerne i denne bog understreger, kræver co-teaching nøje planlægning, systematik, vilje og målrettethed samt et velfungerende teamsamarbejde med fokus på alle elevers læring, trivsel og dannelse. Når co-teaching lykkes, gavner det til gengæld ikke bare den enkelte elev, men hele klassen. Det gavner ikke bare den enkelte professionelle, men hele teamet - og det gavner ikke bare det enkelte team, men hele skolen.

Bogen er sammensat af bidrag fra forskere og praktikere med stor viden om og erfaring med co-teaching. Alle forfattere har på den ene eller den anden måde været dybt involveret i implementeringen af co-teaching i en dansk kontekst. Bogen indledes med et kapitel af professor Marilyn Friend, der gør status på begrebet. Bogens øvrige kapitler berører vigtige temaer, eksempler, idéer og redskaber, der kan være en hjælp, når man som skole gerne vil godt i gang med co-teaching som en samarbejdsform, der styrker samarbejdet om alle elever.

Om serien

Serien Inkluderende læringsfællesskaber sætter fokus på inklusion som et fælles ansvar. En inkluderende læringskultur opstår i et samarbejde mellem alle skolens aktører, og denne serie imødekommer de problemstillinger og udfordringer, der kan opstå på flere forskellige niveauer: fra individ til skolen som helhed. Målet for inklusionen er, at den på længere sigt bliver unødvendig. At læringsfællesskabet omfatter alle elever som fuldgyldige medlemmer, og at den enkelte elev oplever at bidrage til og betyde noget i klassens fællesskab - både fagligt og socialt.

Bøgerne i serien belyser inklusionens teori og praksis ved blandt andet at:
  • Omsætte aktuel viden og forskning på området til konkret praksis
  • Inspirere til at etablere en fælles udvikling i en inkluderende retning
  • Anlægge et ressourceorienteret blik på elever og undervisning

    Serien henvender sig til lærere og ledere i folkeskolen, undervisere og studerende på grund-, efter- og videreuddannelse og andre, der har et medansvar for at etablere et inkluderende læringsfællesskab.

    Omtale

    'Godt i gang med co-teaching henvender sig primært til lærere og ledere i folkeskolen. Antologiens ni kapitler kan læses uafhængigt af hinanden og i vilkårlig rækkefølge. De fleste kapitler er velskrevne og lettilgængelige, også uden forhåndsviden. Som lærer og vejleder var min største læseoplevelse det indledende kapitel og kapitlerne med beskrivelser af konkrete praksisforløb med gode råd til læseren: Her tegnes et realistisk billede af fordele og faldgruber eksemplificeret gennem konkrete praksiseksempler, der kan hjælpe godt i gang med co-teaching. Derfor vil jeg anbefale bogen!' - Christina Krolmer, Folkeskolen
    Læs hele anmeldelsen fra Folkeskolen

    'Alt i alt en rigtig fin bog, som rummer gode bud på, hvordan praktikeren kan favne den store forskellighed i elevgruppen - og derved fremme inklusion i skolen.' - Micki Sonne Kaa Sunesen, Ph.d., Nordic Learning - Research and education.
  • ISBN: 
    9788771608311
    Udgave (måned/år): 
    10/18
    Sidetal:  132
    Forfatter(e): Peter Andersen, Anne Brøndum Andersen, Bente Kjeldbjerg Bro Andersen, Signe Sass Bjørch, Jeppe Dørup, Marilyn Friend, Rasmus Godsk, Janne Hedegaard Hansen, Benedikte Holbæk, Jakob Møller og Karen Schmidt Poulsen
    Pris pr. stk.: 
    DKK 199,00 ekskl. moms
    DKK 248,75 inkl. moms
    Relaterede varer der måske vil interessere dig:
    Ledelse af differentieret undervisning - teori og praksis
    Hvad der virker i inkluderende undervisning - evidensbaserede undervisningsstrategier (inkl. hjemmeside med links, videoer og interaktive quizzer)
    Diversitet i uddannelse - hvordan man effektivt når ud til alle elever
    Co-teaching i praksis - samarbejde om inkluderende læringsfællesskaber

     

     Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


    Læreplans_125x150 

    Kundeservice-dafolo-online

       

    Telefon 9620 6666

     

    Spørgsmål til Dafolos
    online butik?


    Salgs- og leveringsbetingelser


    Returseddel

    Persondatapolitik

    Tlf. 9620 6666

    Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617