Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeAnbefalForfatterprofiler
 

a_gray.gif Tryksager og blanketter



a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Nyhed
Nest programmet i Danmark - en tredje vej til inkluderende fællesskaber
Anbefal
Varenr.: 7846
Nest programmet i Danmark - en tredje vej til inkluderende fællesskaber

Bogen forventes klar til levering i januar 2018

Nest er betegnelsen for en pædagogisk praksis, hvor børn med autisme og børn fra almenområdet er en del af samme klassefællesskab. En Nest klasse forstås som en autismevenlig rede, hvor der anvendes specialpædagogiske metoder i hele klassen, og erfaringerne viser, at alle børn i klassefællesskabet profiterer af denne tilgang.

Aarhus Kommune har i samarbejde med folkene bag Nest på Steinhardt University i New York tilpasset tilgangen til en dansk kontekst, og de første Nest klasser eksisterer nu på dansk jord. I denne bog introduceres Nest programmet og de forskellige niveauer, der er en del af det, nemlig filosofien, systemstrukturerne, samarbejdsstrukturerne og klasserumsstrategierne ? alt sammen i et dansk perspektiv.

Bogen fremmer en inklusionsdiskurs, hvor det ikke bare handler om at inkludere børn med særlige behov i almenmiljøer, men hvor det i høj grad og måske i særlig grad handler om at etablere inkluderende læringsmiljøer for alle børn. Nest klasser og Nest skoler ses nemlig som et konkret bud på en tredje vej at gå for at skabe bæredygtige, vedvarende, pædagogiske miljøer for børn med og uden særlige behov, og hvor samarbejde mellem forskellige aktører og hensigtsmæssige strategier i og omkring klassen har afgørende betydning for, at Nest klassen bliver den trygge rede, i hvilken børn både med og uden autisme skal lære og udvikle sig i. Bogen henvender sig til ledelse og pædagogisk personale på skoler samt til PPR-personale og forvaltninger, idet det netop er samskabelsen mellem de centrale og decentrale led, der er med til at sikre sammenhængskraften og dermed bæredygtigheden over tid.

Hvis børn ikke lærer på den måde, som vi underviser dem, må vi undervise dem på en anden måde.
ISBN: 
978-87-7160-716-1
Udgave (måned/år): 
01/18
Sidetal:  112
Forfatter(e): Stine Clasen og Katrine Tranum Thomsen (red.) Anna Crawford Kromann, Eva Bartram, Camilla Tan Høegh, Dorthe Møller Andersen og Jan Sejersdahl Kirkegaard
Pris pr. stk.: 
DKK 240,00 ekskl. moms
DKK 300,00 inkl. moms
Relaterede varer der måske vil interessere dig:
Den sårbare inklusion - diagnoser og fællesskabende pædagogik i dagtilbud (inkl. hjemmeside)
Relations- og ressourceorienteret pædagogik - ICDP
Fællesskabets pædagogik - inklusion med glæde (inkl. hjemmeside)
Co-teaching i praksis - samarbejde om inkluderende læringsfællesskaber

 

  


 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617