Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 


a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Det ved vi om - gode rutinesituationer i dagtilbud
Se bogens hjemmeside
Anbefal
Varenr.: 7684
Det ved vi om - gode rutinesituationer i dagtilbud
Rutinesituationer i dagtilbud, for eksempel måltider, påklædning og afklædning, bleskift, middagshvil eller aflevering og afhentning, er situationer, hvor personalet skal gennemføre en bestemt, praktisk opgave, men hvor der ud over den praktiske udførelse er plads til kontakt og samspil mellem børn og voksne og mellem børnene indbyrdes. Personalet kan i rutinesituationerne understøtte børnenes emotionelle, sociale, relationelle og sproglige udvikling, hvis personalet har fokus på samspil samtidig med det rent praktiske. Samspilskvaliteten i rutinesituationer er dog ikke nødvendigvis så god, som man kunne ønske, og det kan derfor være en idé at rette større opmærksomhed mod det, der foregår i rutinesituationerne, og reflektere over, om samspilskvaliteten er tilstrækkeligt god, eller om den kan forbedres. Denne bog er ment som en inspiration til at gennemgå de forskellige rutinesituationer i løbet af dagen i et dagtilbud og vurdere, om de har plads til mere og eventuelt bedre samspil.

Se indholdsfortegnelse og forord til bogen

May Britt Drugli
Professor i pædagogik ved Regionalt kunnskapssenter for barn og unge - psykisk helse og barnevern (RKBU Midt-Norge) ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet (NTNU) og Høgskolen i Innlandet, Senter for praksisrettet utdanningsforskning.

'Det ved vi om ? dagtilbud' er en bogserie, som består af en række praksisnære og praksisrettede bøger, der bibringer viden om aktuelle udfordringer i den pædagogiske praksis i dagtilbud. Serien præsenterer aktuelle temaer med det formål at gøre forskningsbaseret viden om forbedringer af kvaliteten i det pædagogiske arbejde lettere tilgængelig for pædagoger og institutionernes ledelser. Seriens mål er at øge sandsynligheden for, at denne viden også anvendes i den pædagogiske hverdag.

Besøg seriens hjemmeside på www.dafolo.dk/detvedviom.

Seriens redaktører er:

Thomas Nordahl
Professor i pædagogik ved Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU) på Høgskolen i Innlandet.

Ole Hansen
Seniorrådgiver ved Institut for Læring og Filosofi , Aalborg Universitet
ISBN: 
9788771604795
Udgave (måned/år): 
03/17
Sidetal:  71
Forfatter(e): May Britt Drugli
Pris pr. stk.: 
DKK 178,00 ekskl. moms
DKK 222,50 inkl. moms
Relaterede varer der måske vil interessere dig:
Det ved vi om - datainformeret forbedringsarbejde i skolen
Det ved vi om - forskningsinformeret læringsledelse
Det ved vi om - motivation, tro på sig selv og ros
Det ved vi om - spørgsmål og interaktion i klasserummet
Det ved vi om - diagnoser og læring
Pædagogiske rutiner i dagtilbud

 

 Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


Læreplans_125x150 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Persondatapolitik

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617