Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeAnbefalForfatterprofiler
 

a_gray.gif Tryksager og blanketter



a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Farvekodesystemet - et konkret redskab til arbejdet med de pædagogiske læreplaner i dagpleje, vuggestue og børnehave (inkl. hjemmeside)
Se bogens hjemmeside
Anbefal
Varenr.: 7252
Farvekodesystemet - et konkret redskab til arbejdet med de pædagogiske læreplaner i dagpleje, vuggestue og børnehave (inkl. hjemmeside)
Tilbud: Netop nu giver vi 25 % rabat på Farvekodesystemet

Som et redskab til at skabe sammenhæng imellem den pædagogiske læreplan, dokumentation og evaluering kan man bruge farvekodesystemet, som præsenteres i dette hæfte og på den tilhørende hjemmeside. Hæftet giver en grundig introduktion til arbejdet med farvekodesystemet og er henvendt til ansatte i dagpleje, vuggestue og børnehave.

Materialets største del er elektronisk. På hjemmesiden www.dafolo.dk/farvekodesystemet findes en lang række dokumenter og redskaber til arbejdet med farvekodesystemet. Disse kan, for den bruger der har købt materialet, frit downloades og printes.

Farvekodesystemet klæder personalet rigtig godt på til planlægningen, organiseringen og udførelsen af det pædagogiske arbejde. Det kan anvendes til at:



  • illustrere og systematisere de enkelte læreplanstemaer

  • dokumentere den pædagogiske praksis

  • evaluere på baggrund af det dokumenterede

  • forberede den konkrete, pædagogiske praksis

  • bevare fokus i tilrettelæggelsen af den pædagogiske praksis

  • udarbejde en kompetencetavle for det enkelte barn til brug i forældresamtaler

  • udarbejde en kompetencetavle for det enkelte barn til brug for etablering af et godt fundament i overgangene omkring barnets institutions- og skoleliv

  • udarbejde en præsentations- og kompetencetavle af personalet til ophængning i institutionen eller dagplejen

  • udarbejde den pædagogiske profil på institutionen eller i dagplejen


Dorthe Filtenborg Sørensen er leder af en af de største integrerede daginstitutioner på Frederiksberg. Dorthe har igennem en lang årrække skrevet artikler, bøger og hæfter med fokus på den pædagogiske praksis i forhold til arbejdet med dokumentation og evaluering.

Se interview med forfatter Dorthe Filtenborg Sørensen

Om serien 'Læring i dagtilbud'
Læring er for alvor kommet på dagsordenen i den pædagogiske praksis på 0-6-årsområdet. Serien ?Læring i dagtilbud? sætter fokus på, hvordan det pædagogiske personale kan tilrettelægge gode betingelser for børns udvikling og læring og dermed styrke og lægge grunden for børnenes nysgerrighed og glæde ved at lære.

Seriens målgruppe er pædagogisk personale og ledere i daginstitutioner, men også studerende og undervisere på pædagoguddannelsen samt dagplejere og pædagogiske konsulenter kan have glæde af at læse med.
ISBN: 
978-87-7281-690-6
Udgave (måned/år): 
04/12
Sidetal:  40
Forfatter(e): Dorthe Filtenborg Sørensen
Pris pr. stk.: 
DKK 248,00 ekskl. moms
DKK 310,00 inkl. moms
Relaterede varer der måske vil interessere dig:
Inklusion når det lykkes - fortællinger fra vuggestue, dagpleje og børnehave om det gode børneliv for alle (inkl. hjemmeside)
Leg med tal og former - sjove aktiviteter i naturen

 

  


 

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617