Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 

a_gray.gif Tryksager og blanketter



a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Ekspert i læring -  et opgør med myterne om medfødte evner
Anbefal
Varenr.: 7454
Ekspert i læring - et opgør med myterne om medfødte evner

Ekspert i læring ? et opgør med myterne om medfødte evner viser, hvordan elever via blandt andet motivation, effektiv feedback, tydelige læringsmål, fokus på dybdelæring, positive forventninger og selvregulering kan støttes i at lære mest muligt uanset deres faglige niveau og sociale kompetencer. Gordon Stobart gør således op med et fikseret tankesæt om, at elevers læring er begrænset af deres medfødte evner og intelligens.

Stobart har analyseret en række eksperter på hver deres område inden for sport, videnskab og kunst, og med baggrund heri uddrager han en række vigtige elementer, som kan inspirere til et læringsfremmende miljø i uddannelsesinstitutionerne. Det drejer sig blandt andet om muligheder og motivation, målrettet træning, viden og refleksion.

Med denne bog taler Stobart for samme tilgang som uddannelsesforskeren John Hattie og læringskonsulenten James Nottingham, der har som mantra, at elever skal lære, hvordan man lærer. Bogen giver eksempler på, hvordan læreren konkret kan støtte eleven heri. Stobart viser, hvordan man kan støtte eleverne i at blive eksperter i at lære ? og hvordan lærerne bliver eksperter i læring.

Bogens budskaber er godt formidlet og bindes løbende op på konkrete eksempler på ekspertise. Disse knyttes løbende til undervisningen i klasseværelset ?en regnvåd fredag eftermiddag?, og dermed omsættes det teoretiske fundament til en jordnær praksis.

Bogen er skrevet af Gordon Stobart, der er professor emeritus ved Institute
of Education ved University College London.

?Et optimistisk indspark i drøftelserne om lærere, der er eksperter i undervisning, og dygtige elever. Talentspor og talentstrategier er ikke kun forbeholdt nogle få.
De kan ideelt set omfatte alle.? Fra bogens forord af Andreas Rasch-Christensen,
forsknings- og udviklingschef ved VIA University College.
ISBN: 
978-87-7160-133-6
Udgave (måned/år): 
03/16
Sidetal:  168
Forfatter(e): Gordon Stobart
Pris pr. stk.: 
DKK 268,00 ekskl. moms
DKK 335,00 inkl. moms

 

 Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


Læreplans_125x150 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Persondatapolitik

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617