Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 

a_gray.gif Tryksager og blanketter



a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Feedback i danskfaget (inkl. hjemmeside)
Se bogens hjemmeside
Anbefal
Varenr.: 7400
Feedback i danskfaget (inkl. hjemmeside)

Feedback fylder meget i den danske skolediskurs i disse år. Det skyldes ikke mindst den newzealandske uddannelsesforsker, professor John Hattie, der med sin forskning viser, at feedback har stor og positiv effekt på elevers læring. Med afsæt i Hatties omfattende internationale undersøgelser af feedbackbegrebet præsenterer og diskuterer bogens forfattere forskellige måder at forstå og praktisere feedback i danskfaget på.

I bogens første del præsenteres Hatties feedbackmodel med refleksioner over mulighederne for anvendelse af modellen i en dansk skolekultur. Modellen bliver kritisk belyst gennem forskellige klassiske læringsteorier og sættes konstruktivt i relation til nyere opfattelser af faget dansk.

I bogens anden del gives der en række konkrete bud på, hvordan der kan arbejdes bevidst med feedback i danskundervisningen i folkeskolen. Kapitlerne fører også frem til udviklinger af Hatties feedbackmodel til anvendelse i danske skoler og i dansk læreruddannelse. Samlet set dækker emnerne i kapitlerne store og væsentlige områder af danskfagets indhold, og praksiseksemplerne hentes fra både indskoling, mellemtrin og udskoling.

Bogen henvender sig til lærerstuderende, lærere i folkeskolen, udviklings- og læringskonsulenter, skoleledere og andre med interesse for feedback i danskfaget.

Til bogen hører en hjemmeside, hvor der findes supplerende materiale til nogle af kapitlerne. Se www.dafolo.dk/undervisning

Bogen er redigeret af Vibeke Christensen, der er ph.d.-stipendiat og lektor i dansk på Læreruddannelsen i Aalborg, University College Nordjylland. Hun er uddannet folkeskolelærer og cand.pæd. i dansk. Forud for sin nuværende ansættelse på læreruddannelsen har hun arbejdet i en årrække som folkeskolelærer ? hovedsageligt med danskundervisning i udskolingen. Bogens kapitler er skrevet af: Mette Bak Bjerregaard, Vibeke Christensen, Grete Dolmer, Sofia Esmann, Johannes Fibiger, Stig Toke Gissel, Jens
Jørgen Hansen, Søren Pjengaard, Nadia Raphael Rathje og Mette-Maria Rydén.

Se indholdsfortegnelse og forord til bogen

'Det er en meget kompetent udgivelse både for lærerstuderende og lærere. Den teoretiske del er velbegrundet og veldokumenteret, og bogens hoveddel med konkrete bud på anvendelse af feedback i danskundervisningen, er meget praksisnær og inspirerende både for studerende og praktikere. Det er en god udgivelse, som kan være med til at højne danskundervisningen.' - Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter

'John Hatties teorier bliver i denne fremragende bog på en værdifuld måde tænkt ind i en danskfaglig sammenhæng (...) Og så har jeg allerede nævnt en af de mange pointer i denne bog, som jeg med det samme kan anbefale til alle, der interesserer sig for folkeskolen. Den er især en gave til lærerne. Et guldæble til dansklærerne.'
Læs hele anmeldelsen fra 'Folkeskolen'

'Jeg mener, at Feedback i danskfaget med fordel kan bringes på dagsordenen til danskteammøder og lignende. Bogen kan udmærket bidrage til planlægningen af en undervisning, der i højere grad er styret af lærerens overvejelser omkring elevernes læring og faglige udbytte end af selve undervisningsaktiviteten.' - Læsepædagogen, april 2015

Undervisning og læring er målrettet alle aktører i og omkring folkeskolen og ungdomsuddannelserne (gymnasier, handelsskoler og erhvervsskoler). Serien henvender sig således til undervisere og studerende på grund-, efter- og videreuddannelse samt til lærere, pædagoger, konsulenter og ledere uanset skoleform.

Bag udgivelserne i serien er en ekstern videnskabelig redaktion og et fagfællekorps. Disse sikrer et højt fagligt niveau, relevans og læsevenlighed i forhold til målgruppen. Læs mere om den eksterne redaktion og fagfællebedømmelse på seriens hjemmeside www.dafolo.dk/undervisning
ISBN: 
978-87-7160-011-7
Udgave (måned/år): 
08/14
Sidetal:  192
Forfatter(e): Vibeke Christensen (red.), Jens Jørgen Hansen, Søren Pjengaard, Mette Maria Rydén, Nadia Rathje, Stig Toke Gissel, Mette Bak Bjerregaard, Johannes Fibiger, Grethe Dolmer og Sofia Esmann.
Pris pr. stk.: 
DKK 268,00 ekskl. moms
DKK 335,00 inkl. moms

 

 Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


Læreplans_125x150 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Persondatapolitik

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617