Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 

a_gray.gif Tryksager og blanketter



a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Feedback i matematik
Se bogens hjemmeside
Anbefal
Varenr.: 7638
Feedback i matematik
Feedback har længe været på dagsordenen i undervisningsverdenen, og i denne bog rettes fokus direkte mod et af skolens største fag: matematik. Elevernes opfattelse af matematikfaget og deres egne potentialer i faget kan netop nuanceres og udvikles gennem succesfuld anvendelse af feedback.

Målorienteret undervisning og læringssamtaler mellem elever og lærere kalder på forskellige former for feedback, og en moderne fagundervisning må planlægges med øje for, hvordan eleverne kan modtage og give feedback til hinanden og til læreren. Fokus er på de områder, hvor samtale og dialog er i spil i forvejen, og bogen lægger dermed også op til øget brug af samtale og dialog i et matematikfag, som per tradition har et udpræget 'opgaveregningsfokus'.

I bogen diskuteres feedback blandt andet ud fra følgende spørgsmål: Hvornår skal det gøres ? tæt på eller længere fra? Skal der gives ros og karakterer sammen med feedback? Forskningen kan give os nogle svar, og flere af forfatterne illustrerer med klasserumsdialoger, hvordan eleverne kan opleve øget motivation og lyst til at deltage i undervisningen gennem undersøgende dialoger.

Se indholdsfortegnelse og forord til bogen

Bogen er redigeret af Rasmus Greve Henriksen, der er uddannet folkeskolelærer og nu er ansat som pædagogisk konsulent i Aalborg Kommune. Bogens kapitler er skrevet af Helle Alrø, Rasmus Greve Henriksen, Marit Johnsen-Høines, Anette Skipper-Jørgensen, Per Nygaard Thomsen, Trine Lundgaard Poulsen, Lars Reidar Vinding Salomonsen, Mikael Skånstrøm, Bent Sortkær og Winnie Østergaard.

'Syv artikler, der giver et nuanceret billede af, hvordan man kan arbejde med feedback i matematikundervisningen. (?) Bogen er velstruktureret og overskuelig. Det vil være optimalt at læse hele bogen, men man kan også nøjes med at fordybe sig i enkelte artikler. Alle artiklerne er velskrevet, og oplagte at bruge som inspiration til planlægning af undervisning og refleksion.' - Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter

'Feedback i matematik er rigtig god til at sætte spørgsmålstegn ved 'plejer'. Hvorfor er det, jeg bygger min matematikundervisning op, som jeg gør? Hvilken betydning har matematiksamtalen og feedback for elevernes læring og opfattelse af, hvad der er vigtigt i matematik? Samtidig kommer bogens forskellige forfattere med klare bud på effekten af forskellige undervisningsformer og tager i mange tilfælde udgangspunkt i konkrete undervisningssituationer og samtaler på klassen og giver bud på feedforward; hvor skal jeg hen herfra?'
Læs hele anmeldelsen fra Folkeskolen
ISBN: 
978-87-7160-380-4
Udgave (måned/år): 
06/17
Sidetal:  119
Forfatter(e): Rasmus Greve Henriksen (red.), Helle Alrø, Marit Johnsen-Høines, Anette Skipper Jørgensen, Per Nygaard Thomsen, Trine Lundgaard Poulsen, Lars Reidar Vinding Salomonsen, Mikael Skånstrøm, Bent Sortkær og Winnie Østergaard
Pris pr. stk.: 
DKK 228,00 ekskl. moms
DKK 285,00 inkl. moms

 

 Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


Læreplans_125x150 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Persondatapolitik

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617