Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 


a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Nyhed
Formålsdrevet uddannelse og undervisning
Anbefal
Varenr.: 7776
Formålsdrevet uddannelse og undervisning

Diskussionen af formål og mål for uddannelse og undervisning er i de seneste år taget til i både uddannelsespraksis og -forskning. Dette skyldes i høj grad den øgede opmærksomhed på kompetence- og læringsmål, som tager plads fra det dannelsesformål, som historisk set har været helt grundlæggende i uddannelse og undervisning. Denne bog bidrager gennem teoretiske analyser, empiriske undersøgelser og diskussioner til den uddannelsespraktiske og videnskabelige dialog om, hvad der er formålet med og målet for uddannelse og undervisning.

Bogen henvender sig til uddannelsesledere og lærere, undervisere og studerende samt alle, der er nysgerrige efter at følge med i udviklingen inden for temaet, og som gerne vil skærpe deres forståelse for de problematikker, der står centralt i vores uddannelsessystem.

Bogen indeholder bidrag af Thomas R.S. Albrechtsen, Søren S.E. Bengtsen, Stefan Ting Graf, Tina Bering Keiding, Lea Lund, Alexander von Oettingen, Pantelis M. Papadopoulos, Hanne Fie Rasmussen, Hanne Balsby Thingholm og Ane Qvortrup (Red.).

Omtale af bogen

'Jeg vil gerne ønske alle antologiens bidragsydere og forlaget Dafolo tillykke med dette flotte bidrag, og håber på, at antologien følges til dørs med en konference eller lignende, så hurtigt som overhovedet muligt. Det vil med sikkerhed blive en dybt interessant og lærerig dag. En virkelig flot antologi.' - Micki Sonne Kaa Sunesen, Ph.d. Nordic Learning, Research and Education.

'Ved første øjekast kan bogen virke lidt svær tilgængelig, men når man kommer dybere ned, er den på mange måder meget tæt på praksis, og nem at relatere ind i forhold til dagligdagen på en uddannelsesinstitution. (...) Bogen er velskrevet og de mange afsnits- og kapitelinddelinger gør den overskuelig. (...) Bogen er velegnet som en grundbog på læreruddannelsernes grundfaglighed og på gymnasiets teoretiske pædagogikum, men også til alle som er optaget af de problemer der står centralt i uddannelsessystemet.' - Dansk BiblioteksCenter
ISBN: 
978-87-7160-579-2
Udgave (måned/år): 
01/19
Sidetal:  188
Forfatter(e): Thomas R.S. Albrechtsen, Søren S.E. Bengtsen, Stefan Ting Graf, Tina Bering Keiding, Lea Lund, Alexander von Oettingen, Pantelis M. Papadopoulos, Hanne Fie Rasmussen, Hanne Balsby Thingholm, Ane Qvortrup (Red.)
Pris pr. stk.: 
DKK 249,00 ekskl. moms
DKK 311,25 inkl. moms
Relaterede varer der måske vil interessere dig:
Didaktisk refleksion - når lærere sætter ord på egen praksis
Undervisning mellem hensigt og uforudsigelighed
Fælles om læring - formativ vurdering i teori og praksis
Fire-dimensional uddannelse - kompetencer til at lykkes i det 21. århundrede
Elevens læring og dannelse - fem læringspsykologiske forståelser af motivation, identitet, læring og dannelse
En moderne og aktuel didaktik
Nye veje mod professionelle læringsfællesskaber

 

 Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


Læreplans_125x150 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Persondatapolitik

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617