Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 

a_gray.gif Tryksager og blanketter



a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Nyhed
Formative walkthroughs - når skoleledere og lærere samarbejder om at forbedre elevernes resultater
Anbefal
Varenr.: 7665
Formative walkthroughs - når skoleledere og lærere samarbejder om at forbedre elevernes resultater

Hvornår lærer elever noget? Hvordan kan man iagttage elevers faglige og socioemotionelle progression, og hvad skal der til for at fastholde progressionen?

I denne bog inviteres skoleledere og vejledere til at foretage formative walkthroughs i klasserummene med henblik på at understøtte lærere i at tilrettelægge lektioner, der har elevers læring og trivsel i centrum. Det særlige ved formative walkthroughs er, at de ikke er evaluerende eller bedømmende i forhold til den, der observeres, men derimod lægger vægt på netop at se frem og forbedre praksis og styrke elevers læring og trivsel.

Der er tale om mere end blot at 'komme på besøg' i klassen. Der må være et klart formål med besøget, og det er netop denne tydeliggørelse af formålet, som er afgørende. Hvad er det, man bør kigge efter, når man observerer undervisning? Hvad er kriterierne for god undervisning?

I bogen præsenteres syv vigtige komponenter for god undervisning, man bør kigge efter i enhver lektion:
  • En relevant lektion
  • Et læringsmål
  • Et udtryk for forståelse
  • Succeskriterier
  • Formativ feedback
  • Elevernes selvvurdering
  • Effektive spørgestrategier.

    Til hver komponent er der udarbejdet konkrete og brugbare vejledninger, der støtter skoleledere og vejledere i deres formative walkthroughs, så de kan komme i gang med det samme.

    Formative walkthroughs tager udgangspunkt i overbevisningen om, at skoler forbedrer sig, når skoleledere og lærere forbedrer sig. Bogen tilbyder dermed en vej til forbedring, der giver mening ? og gør en forskel.
  • ISBN: 
    978-87-7160-407-8
    Udgave (måned/år): 
    06/18
    Sidetal:  231
    Forfatter(e): Susan M. Brookhart og Connie M. Moss
    Pris pr. stk.: 
    DKK 319,00 ekskl. moms
    DKK 398,75 inkl. moms

     

     Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


    Læreplans_125x150 

    Kundeservice-dafolo-online

       

    Telefon 9620 6666

     

    Spørgsmål til Dafolos
    online butik?


    Salgs- og leveringsbetingelser


    Returseddel

    Persondatapolitik

    Tlf. 9620 6666

    Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617