Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 


a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
God pædagogisk praksis - differentiering og it-støtte i undervisningen
Anbefal
Varenr.: kf8044
God pædagogisk praksis - differentiering og it-støtte i undervisningen

Køb bogen og spar 50%

Undersøgelser har vist, at kun èt ud af otte børn husker tre fjerdedele af, hvad de hører i en traditionel 45 min. lektion. Deres udbytte af oplæg og introduktioner er ofte begrænset, og som følge heraf er mundtlige introduktioner og diskussioner i en klasse den mindst effektive form for undervisning. Jo mindre denne undervisningsform veksler med andre former, jo flere problemer skaber det for eleverne.

God pædagogisk praksis - differentiering og it-støtte i undervisningen er tænkt som inspiration til den vigtige pædagogiske opgave, der ligger i at tilpasse undervisningen til den enkelte elevs behov og muligheder for læring. I den sammenhæng er bevidst, pædagogisk anvendelse af it og andre medier fortsat en stor udfordring.

Fremstillingen bygger på den nyeste forskningsbaserede viden om god undervisning. Forfatteren demonstrerer gennem talrige praktiske eksempler og henvisning til systemteoretisk tilgang, hvordan lærere og pædagoger ved at sætte mål for elevernes læring og ved omhyggelige valg af indhold og af trykte og digitale læremidler kan øge elevernes udbytte af undervisningen væsentligt. En særdeles vigtig enkeltfaktor er organiseringen af en hensigtsmæssig og bevidst brug af it med henblik på at tilgodese elevernes forskellige behov og give dem afpassede udfordringer.

Det er således i høj grad en praksisbog, der henvender sig til alle, der søger svar på praktisk-pædagogiske spørgsmål og inspiration til nyorganisering af undervisningen, herunder pædagogisk velovervejet anvendelse af it, dvs. til lærerstuderende, lærere - individuelt og i team - samt skoleledere.

Forfatteren, Bent B. Andresen, er forsker på Institut for Didaktik på Danmarks Pædagogiske Universitetsskole.
ISBN: 
9788772813813
Udgave (måned/år): 
11/08
Sidetal:  156
Forfatter(e): Bent B. Andresen
Pris pr. stk.: 
DKK 176,00 ekskl. moms
DKK 220,00 inkl. moms

 

 Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


Læreplans_125x150 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Persondatapolitik

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617