Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 

a_gray.gif Tryksager og blanketter



a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Inklusion og målopfyldelse - udvikling for alle elever
Anbefal
Varenr.: 7346
Inklusion og målopfyldelse - udvikling for alle elever

Skolerne i den svenske kommune Essunga har gennemført et pædagogisk udviklingsprojekt med fokus på inklusion. Det har resulteret i både større trivsel og bemærkelsesværdigt gode faglige resultater hos eleverne. I denne bog beskrives og kommenteres udviklingen og de indsatsområder, som ledelse, lærere, forældre og elever har fokuseret på. De professionelle har i fællesskab ladet sig inspirere af pædagogisk forskning og har dermed opnået et fælles fagligt sprog og et solidt inkluderende værdigrundlag at drive skole ud fra. Særlige fokusområder som fx relationsorienteret klasseledelse, teamsamarbejde, tolærerordning, motivation og forældresamarbejde er nogle af grundstenene i forandringsarbejdet. Her er inspiration at hente til en mere inkluderende skole, der sikrer både faglig og social udvikling for alle.

'Jeg er overbevist om, at vi med stor fordel kan skele til vores svenske naboer, for resultaterne fra forandringsarbejdet er - efter min mening - bemærkelsesværdige. Derfor kan jeg meget varmt anbefale bogen til alle med interesse for skoleudvikling og inklusion.'
Læs hele anmeldelsen fra 'Folkeskolen'

'En lille svensk kommune har flyttet sig fra den absolutte bund til toppen af ranglisterne. Samtidig har de indført fuld inklusion. Alt sammen for samme budget. Og metoderne er så enkle, at alle kunne gøre det ? det handler nemlig først og fremmest om en ændring i læreres, forældres og elevers motivation, fortæller en forsker, der har fulgt forløbet.'
Læs hele artiklen med Bengt Persson i 'Folkeskolen'

'Bogen behandler det efterhånden vidt berømte inklusionsprojekt fra Essunga kommune i Sverige. Det gøres på en noget mere nuanceret måde, end projektet ofte har fremstået i medierne. Inden behandlingen af Essunga-projektet tager bogen dog fat på nogle centrale temaer: fra integrering til inklusion, differentiering og syn på uligheder, skoleudvikling og ledelse, og der introduceres nogle særlige begreber, som anvendes i denne bog. Efter beskrivelsen af Essunga-projektet afsluttes der med overvejelser over forandrings- og stabiliseringsarbejde.' - Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter


Serie: Inkluderende læringsfællesskaber
Serien Inkluderende læringsfællesskaber sætter fokus på inklusion som et fælles ansvar. En inkluderende læringskultur opstår i et samarbejde mellem alle skolens aktører, og denne serie imødekommer de problemstillinger og udfordringer, der kan opstå på flere forskellige niveauer: fra individ til skolen som helhed. Målet for inklusionen er, at den på længere sigt bliver unødvendig. At læringsfællesskabet omfatter alle elever som fuldgyldige medlemmer, og at den enkelte elev oplever at bidrage til og betyde noget i klassens fællesskab - både fagligt og socialt.

Bøgerne i serien belyser inklusionens teori og praksis ved blandt andet at:
  • Omsætte aktuel viden og forskning på området til konkret praksis

  • Inspirere til at etablere en fælles udvikling i en inkluderende retning

  • Anlægge et ressourceorienteret blik på elever og undervisning


Serien henvender sig til lærere og ledere i folkeskolen, undervisere og studerende på grund-, efter- og videreuddannelse og andre, der har et medansvar for at etablere et inkluderende læringsfællesskab.
ISBN: 
978-87-7281-916-7
Udgave (måned/år): 
10/13
Sidetal:  160
Forfatter(e): Bengt Persson og Elisabeth Persson
Pris pr. stk.: 
DKK 248,00 ekskl. moms
DKK 310,00 inkl. moms
Relaterede varer der måske vil interessere dig:
Læsning der lykkes - inklusion af elever med opmærksomhedsforstyrrelser i læse- og skriveundervisningen
Inklusionens didaktik (inkl. hjemmeside)
Bevar roen - en metodehåndbog til inklusion af børn med ADHD (inkl. hjemmeside)
Alle sammen - social inklusion af børn med ADHD i skolens fællesskaber (inkl. hjemmeside)

 

 Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


Læreplans_125x150 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Persondatapolitik

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617