Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 

a_gray.gif Tryksager og blanketter



a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Inklusionens didaktik (inkl. hjemmeside)
Se bogens hjemmeside
Anbefal
Varenr.: 7278
Inklusionens didaktik (inkl. hjemmeside)

Missionen med denne bog er at bidrage til at ændre inklusionsfordringen fra et overvejende ideologisk og økonomisk projekt til et kvalitativt og indholdsmæssigt.

Med afsæt i forskning og succesfulde praksiseksempler konkretiserer de to forfattere inklusionsbegrebet ved at bryde det ned i centrale byggesten og beskrive de nødvendige stilladser, som skal til, for at inklusionen lykkes. Forfatterne skitserer med andre ord en inklusionens didaktik.

Bogen beskriver både, hvordan skoleledelsen skaber de optimale rammer for inklusion på skolen, og hvordan den enkelte lærer eller det enkelte klasseteam sikrer, at inklusionsidealet forløses i klasserummet.

Anne Marie Østergaard og Grethe Kjær har begge en master i specialpædagogik og er henholdsvis udviklingskonsulent for inklusion i Ringsted Kommune og pædagogisk konsulent i Køge Kommune.

'Bogen giver inspiration og anledning til refleksioner over, hvorfor og hvordan man skaber rum for inkluderende processer i klasserummet i almindelighed, for her handler inklusion dybest set om læringsledelse - ikke mindst i forhold til de børn, som risikerer at blive marginaliseret, ikke blot i skolen, men også i livet efter skolen.' - fra bogens forord af Susan Tetler.

Se indholdsfortegnelse, Susan Tetlers forord og bogens indledning

'Bogen hviler på aktuel forskning og relevant pædagogisk-didaktisk viden, den er velskrevet, og der er meget inspiration at hente for både forvaltning og ledelse og for lærere og lærerteam.'
Læs hele anmeldelsen fra 'Folkeskolen'

'Bogens konsistente fokus på netop inklusionens didaktik matcher de aktuelle udfordringer, jeg står med. Jeg får ny viden, som jeg her og nu kan anvende til at systematisere inklusionsindsatsen på egen skole. (?) Det er en bog, der i høj grad kan bidrage til implementering af en ambitiøs skolereform i en inkluderende skole. Jeg vil som skoleleder anvende den på egen skole og kan varmt anbefale bogen til skolens mange aktører. På læreruddannelsen vil bogen være en stor gevinst.' - Grethe Andersen, Danske Kommuner

'Meget relevant udgivelse, som søger at bygge bro fra de politisk-økonomisk-idealistiske diskussioner til skolernes reflekterede praksisudøvelse.' - Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter

'Som leder og som medarbejder i folkeskolen vil jeg kunne få ny viden af denne bog. Jeg kan styrkes i mine overvejelser og beslutninger - og i min planlægning af indsats og ledelse (...) Køb den - og læs den igen og igen! Den er pengene værd og kan varmt anbefales. Risikovurdering: Du risikerer at blive klogere :-).'
Læs hele anmeldelsen fra Skolelederforeningens kommunikationsmagasin plenum (se side 62)

Serie: Inkluderende læringsfællesskaber
Serien Inkluderende læringsfællesskaber sætter fokus på inklusion som et fælles ansvar. En inkluderende læringskultur opstår i et samarbejde mellem alle skolens aktører, og denne serie imødekommer de problemstillinger og udfordringer, der kan opstå på flere forskellige niveauer: fra individ til skolen som helhed. Målet for inklusionen er, at den på længere sigt bliver unødvendig. At læringsfællesskabet omfatter alle elever som fuldgyldige medlemmer, og at den enkelte elev oplever at bidrage til og betyde noget i klassens fællesskab - både fagligt og socialt.

Bøgerne i serien belyser inklusionens teori og praksis ved blandt andet at:
  • Omsætte aktuel viden og forskning på området til konkret praksis

  • Inspirere til at etablere en fælles udvikling i en inkluderende retning

  • Anlægge et ressourceorienteret blik på elever og undervisning


Serien henvender sig til lærere og ledere i folkeskolen, undervisere og studerende på grund-, efter- og videreuddannelse og andre, der har et medansvar for at etablere et inkluderende læringsfællesskab.
ISBN: 
978-87-7281-730-9
Udgave (måned/år): 
10/13
Sidetal:  288
Forfatter(e): Anne Marie Østergaard og Grethe Kjær
Pris pr. stk.: 
DKK 368,00 ekskl. moms
DKK 460,00 inkl. moms
Relaterede varer der måske vil interessere dig:
Læsning der lykkes - inklusion af elever med opmærksomhedsforstyrrelser i læse- og skriveundervisningen
Bevar roen - en metodehåndbog til inklusion af børn med ADHD (inkl. hjemmeside)
Alle sammen - social inklusion af børn med ADHD i skolens fællesskaber (inkl. hjemmeside)

 

 Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


Læreplans_125x150 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Persondatapolitik

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617