Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 

a_gray.gif Tryksager og blanketter



a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Nyhed
Intensiv læring
Anbefal
Varenr.: 7663
Intensiv læring

Bogen forventes klar til levering i marts 2019

Turboforløb og intensive læringsforløb som DrengeAkademiet, MOVE og Plan T spreder sig på det pædagogiske landkort med tilbud om et alternativ til og et pusterum fra den folkeskole, som mange elever ikke trives i. For de elever, der befinder sig på kanten af uddannelse, og som er fagligt og socialt udfordret på hjemskolen, kan intensive læringsforløb tilbyde noget andet. Sideløbende med intensiv undervisning i fag lægger forløbene vægt på elementer som styrkebaseret pædagogik, growth mindset og trivselsfremme, så der ikke blot er fokus på læsning og matematik, men så eleven udvikler sig både fagligt, socialt og personligt.

Fænomenet er omdiskuteret, for selv om de intensive læringsforløb giver gode resultater i forhold til faglig, social og personlig udvikling på den korte bane, synes effekterne at aftage over tid. Og er det så umagen værd? I denne bog formidler folkene tilknyttet forskningsenheden Pædagogik på kanten fra DPU ved Aarhus Universitet, hvordan de intensive læringsforløb adskiller sig fra folkeskolens undervisning, hvad dette medfører for deltagerne, og hvorfor effekterne ikke synes at vare ved. De kommer også med bud, hvordan hjemskolen dels kan medvirke til at sikre transfer, så den gode udvikling fra det intensive læringsforløb ikke går i sig selv i den vanlige kontekst, og de peger på, hvordan pædagogikken fra de intensive læringsforløb kan inspirere til en udvikling af folkeskolen.

Bogen henvender sig til lærere, skolepædagoger, skoleledere, ressourcepersoner, pædagogiske konsulenter og alle andre, der har folkeskolen og elever på kanten af uddannelse på sinde. Den er primært skrevet af Frans Ørsted Andersen, Lise Mølgaard og Tine Wåst fra DPU ved Aarhus Universitet, men også Cathrine Bonderup, Toke Lund Laursen, Lisbet Nørgaard og Daniel Wilson har bidraget med perspektiver og beskrivelser af de forskellige intensive læringsforløb.
ISBN: 
9788771604054
Udgave (måned/år): 
03/19
Forfatter(e): Frans Ørsted Andersen, Lise Mølgaard og Tine Wåst
Pris pr. stk.: 
DKK 220,00 ekskl. moms
DKK 275,00 inkl. moms
Relaterede varer der måske vil interessere dig:
Positiv psykologi i skolen (inkl. hjemmeside)
Styrkebaseret pædagogik i daginstitution og skole
Mindset i praksis - trivsel og lyst til læring i skole og ungdomsuddannelse

 

 Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


Læreplans_125x150 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Persondatapolitik

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617