Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 

a_gray.gif Tryksager og blanketter



a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Klasseledelse. Praksis, teori og forskning (inkl. hjemmeside)
Se bogens hjemmeside
Anbefal
Varenr.: 7371
Klasseledelse. Praksis, teori og forskning (inkl. hjemmeside)

At man som lærer har gode færdigheder i klasseledelse, er den vigtigste forudsætning for, at man lykkes i sit arbejde. Undervisning og ledelse af aktiviteter er kernen i lærerprofessionen, og målet er at skabe et godt læringsmiljø og dermed de bedste forudsætninger for elevernes læring og deres faglige og sociale udvikling. Eleverne trives og lærer bedst i sociale sammenhænge, og de har et stort behov for social kontakt med deres skolekammerater. Derfor må man som udgangspunkt regne med liv og leben i skolen. Når eleverne deltager og udfolder sig i undervisningen, kan der opstå utilfredshed, uro og konflikter. Samtidig er der behov for arbejdsro og opmærksomhed i timerne, hvis eleverne skal have mulighed for at lytte til læreren og hinanden, fordybe sig i en tekst, løse problemer eller ganske enkelt kunne arbejde i fred og ro.

Denne bog giver en oversigt over den eksisterende forsknings- og faglitteratur om klasseledelse. Ud fra forskellige teoretiske perspektiver og dertilhørende forskning og erfaringer beskrives principper for praksis. Selvom der er udbredt enighed om, at nogle principper virker bedre i praksis end andre, er klasseledelse også et spørgsmål om, hvilke mål og værdier lærerne prioriterer. Lærere, lærerstuderende og andre med interesse for skolens indre liv og klasseledelse kan her finde stof til inspiration og refleksion.

Se indholdsfortegnelse og forord til bogen

Dr. phil. Terje Ogden er forskningsdirektør ved Atferdssenteret-Unirand og professor ved Psykologisk Institut, Universitetet i Oslo, og er derudover forfatter til en række lærebøger og forskningsartikler. De seneste år har han forsket i og skrevet om implementeringen og evalueringen af evidensbaseret praksis i arbejdet med alvorlige adfærdsproblemer blandt børn og unge.

'[Bogen] er især anvendelig for lærere i studiesammenhænge, men også praktiserende lærere og teams vil kunne have glæde af den. [?] Grundig, teoritung men anvendelig 'grundbog' om emnet.' - Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter

'Bogen er redelig, velargumenteret og grundig.'
Læs hele anmeldelsen fra 'Folkeskolen'
ISBN: 
978-87-7160-108-4
Udgave (måned/år): 
03/15
Sidetal:  160
Forfatter(e): Terje Ogden
Pris pr. stk.: 
DKK 250,00 ekskl. moms
DKK 312,50 inkl. moms

 

 Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


Læreplans_125x150 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Persondatapolitik

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617