Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 

a_gray.gif Tryksager og blanketter



a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Motivation for læring - teori og praksis
Se bogens hjemmeside
Anbefal
Varenr.: 7418
Motivation for læring - teori og praksis

En forudsætning for optimal læring i skolen er, at eleverne er motiverede for skolearbejdet. At motivere eleverne beskrives derfor som en af skolens og lærernes vigtigste opgaver. For at kunne gøre dette har lærerne brug for viden om motivation.

Denne bog præsenterer en række konkrete bud på, hvordan man kan skabe de bedste betingelser for elevernes motivation for læring. Med udgangspunkt i forskning præsenterer de to forfattere de centrale teorier om motivation og udleder principper og praktiske implikationer for tilrettelæggelse af undervisningen for hver enkelt teori.

Otte centrale motivationsteorier gennemgås systematisk i kapitelform: mestringsforventning (?self-efficacy?), faglig selvvurdering, målorientering, forventninger og værdier, indre og ydre motivation, selvattribution, selvværd og sociale relationer. Hvert kapitel indeholder desuden en case-analyse, praktiske implikationer og refleksionsspørgsmål, så læreren kan blive klædt på til at arbejde bedst muligt med motivation i undervisningssammenhænge.

Bogen henvender sig direkte til lærere og lærerstuderende og andre, der beskæftiger sig med læringsmotivation i uddannelsessystemet eller ønsker en oversigt og indføring i centrale motivationsteorier.

På bogens hjemmeside www.dafolo.dk/undervisning kan du blandt andet finde
de figurer og tabeller, der anvendes i bogen, samt refleksionsspørgsmål til
bogens kapitler.

Se indholdsfortegnelse, forord og introduktion til bogen

Einar M. Skaalvik er seniorforsker ved NTNU Samfunnsforskning ved Norges tekniskvitenskapelike universitet (NTNU) og tidligere professor i pædagogisk psykologi og forskningsmetode ved Pedagogisk Institutt, NTNU. Sidsel Skaalvik er seniorforsker ved NTNU Samfunnsforskning og tidligere professor i specialpædagogik ved Pedagogisk Institutt, NTNU.

'Bogens systematiske gennemgang af teorier, brugen af cases og afsluttende diskussionsspørgsmål har gjort denne bog til en bog, som alle lærere og undervisere skulle give sig tid til at læse og debattere i lærergrupper og klasseteams. Jeg håber, lærerne ude i skolen kan finde tid til at berige hinanden med gode refleksionsspørgsmål, selv om skolereformen fylder meget. Det er ligeledes en oplagt bog til brug på seminarierne.' - Læsepædagogen, april 2015
ISBN: 
978-87-7160-071-1
Udgave (måned/år): 
01/15
Sidetal:  96
Forfatter(e): Einar M. Skaalvik og Sidsel Skaalvik
Pris pr. stk.: 
DKK 248,00 ekskl. moms
DKK 310,00 inkl. moms

 

 Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


Læreplans_125x150 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Persondatapolitik

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617