| | | | | | | | | | | |
|
Lagerstatus
 | | Varen er på lager |  | | Få varer på lager |  | | Varen kan forudbestilles |

|
|
| |
|
 | | | | | | | | |  |  | | | | | Multimodalitet 1.-6. klasse - analyse og produktion i et socialsemiotisk, scenariedidaktisk perspektiv | | | Bogen forventes klar til levering medio december 2019
Denne bog er rettet mod danskundervisning på læreruddannelsens undervisningsfag dansk 1.-6. klasse. Bogen præsenterer og udfolder en socialsemiotisk forståelse af multimodalitet i et scenariedidaktisk perspektiv, dvs. undervisning, som kombinerer analyse med produktion, inspireret af, hvordan man analyserer og producerer multimodalt i verden uden for skolen. Der lægges særlig vægt på, hvorfor og hvordan man underviser i dette i indskolingen.
Det er gennemgående i bogen, at det multimodale arbejde i skolen for det første skal være kontekstafhængigt og indgå i sociale kommunikationssituationer, for det andet at det skal ske i en vekselvirkning mellem analyse og produktion. Multimodalitet i et scenariedidaktisk perspektiv handler således om at sætte eleverne i sociale situationer, hvor det giver mening at arbejde analytisk eller produktivt med multimodale tekster.
Bogen giver læseren et multimodalt begrebsapparat og viser, hvordan det kan anvendes gennem modelanalyser af både fiktive og ikke-fiktive tekster, herunder billedbøger, mockumentary, reklamefilm, lydfortællinger, teaterforestillinger, fagbøger og animationsfilm. Derudover sættes der fokus på at arbejde med kildekritik på eksempelvis hjemmesider og hos influencers. I forlængelse af modelanalyserne lægger bogen løbende op til produktive opgaver. Følgende begreber er i centrum:
Socialsemiotik Multimodalitet Modalitet Redundans Funktionel specialisering Affordans Transformation Transduktion
Bogen henvender sig til primært til studerende og undervisere ved læreruddannelsen, men også praktiserende lærere kan med fordel læse med for at få et vigtigt perspektiv på danskundervisningen.
Bogen er skrevet af lektor i literacy research og scenariedidaktiker Simon Skov Fougt, lektor i dansk Mikkeline Hoffmeyer og den norske professor Anne Løvland, som regnes for en af Nordens førende forskere i multimodalitet i skolen.
Læs også Multimodalitet i skolen - analyse og produktion i et socialsemiotisk, scenariedidaktisk perspektiv - 4.-10. klasse af Simon Skov Fougt og Anne Løvland. | | | ISBN: 9788771609769 | | |  | | | Udgave (måned/år): 12/19 | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | | Forfatter(e): | Simon Skov Fougt, Mikkeline Hoffmeyer og Anne Løvland |
| | | | | | Pris pr. stk.: | | | DKK 310,00 ekskl. moms | | | | | | DKK 387,50 inkl. moms | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Relaterede varer der måske vil interessere dig:
| | |
| | | |
|
| | |