Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 


a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Nyhed
Multimodalitet 1.-6. klasse - analyse og produktion i et socialsemiotisk, scenariedidaktisk perspektiv
Anbefal
Varenr.: 8051
Multimodalitet 1.-6. klasse - analyse og produktion i et socialsemiotisk, scenariedidaktisk perspektiv

Bogen forventes klar til levering medio december 2019

Denne bog er rettet mod danskundervisning på læreruddannelsens undervisningsfag dansk 1.-6. klasse. Bogen præsenterer og udfolder en socialsemiotisk forståelse af multimodalitet i et scenariedidaktisk perspektiv, dvs. undervisning, som kombinerer analyse med produktion, inspireret af, hvordan man analyserer og producerer multimodalt i verden uden for skolen. Der lægges særlig vægt på, hvorfor og hvordan man underviser i dette i indskolingen.

Det er gennemgående i bogen, at det multimodale arbejde i skolen for det første skal være kontekstafhængigt og indgå i sociale kommunikationssituationer, for det andet at det skal ske i en vekselvirkning mellem analyse og produktion. Multimodalitet i et scenariedidaktisk perspektiv handler således om at sætte eleverne i sociale situationer, hvor det giver mening at arbejde analytisk eller produktivt med multimodale tekster.

Bogen giver læseren et multimodalt begrebsapparat og viser, hvordan det kan anvendes gennem modelanalyser af både fiktive og ikke-fiktive tekster, herunder billedbøger, mockumentary, reklamefilm, lydfortællinger, teaterforestillinger, fagbøger og animationsfilm. Derudover sættes der fokus på at arbejde med kildekritik på eksempelvis hjemmesider og hos influencers. I forlængelse af modelanalyserne lægger bogen løbende op til produktive opgaver. Følgende begreber er i centrum:


  • Socialsemiotik
  • Multimodalitet
  • Modalitet
  • Redundans
  • Funktionel specialisering
  • Affordans
  • Transformation
  • Transduktion

    Bogen henvender sig til primært til studerende og undervisere ved læreruddannelsen, men også praktiserende lærere kan med fordel læse med for at få et vigtigt perspektiv på danskundervisningen.

    Bogen er skrevet af lektor i literacy research og scenariedidaktiker Simon Skov Fougt, lektor i dansk Mikkeline Hoffmeyer og den norske professor Anne Løvland, som regnes for en af Nordens førende forskere i multimodalitet i skolen.

    Læs også Multimodalitet i skolen - analyse og produktion i et socialsemiotisk, scenariedidaktisk perspektiv - 4.-10. klasse af Simon Skov Fougt og Anne Løvland.
  • ISBN: 
    9788771609769
    Udgave (måned/år): 
    12/19
    Forfatter(e): Simon Skov Fougt, Mikkeline Hoffmeyer og Anne Løvland
    Pris pr. stk.: 
    DKK 310,00 ekskl. moms
    DKK 387,50 inkl. moms
    Relaterede varer der måske vil interessere dig:
    Multimodalitet i skolen - analyse og produktion i et socialsemiotisk, scenariedidaktisk perspektiv (4.-10. klasse)

     

     Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


    Læreplans_125x150 

    Kundeservice-dafolo-online

       

    Telefon 9620 6666

     

    Spørgsmål til Dafolos
    online butik?


    Salgs- og leveringsbetingelser


    Returseddel

    Persondatapolitik

    Tlf. 9620 6666

    Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617