Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 


a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Positiv psykologi i skolen (inkl. hjemmeside)
Se bogens hjemmeside
Anbefal
Varenr.: 6260
Positiv psykologi i skolen (inkl. hjemmeside)

Den positive psykologi har i de senere år vundet stor udbredelse med sit fremadrettede fokus på menneskelige styrker, læring, kreativitet, potentialer og ressourcer. Det er netop det, der karakteriserer positiv psykologi: optimisme og tro på fremtiden. Diagnoser, symptomer og dysfunktioner er ikke i centrum. Det handler om at udvide vores handlemuligheder. Dermed kan vi også forstå den positive psykologi som et supplement ? ikke som en erstatning for noget andet. Det er et redskab til værktøjskassen, ikke et nyt paradigme eller et nyt fix. Mange, der beskæftiger sig med pædagogik og undervisning, er inspireret af positiv psykologi, der i stigende grad finder fodfæste inden for netop uddannelsessektoren. Positiv psykologi i skolen præsenterer en lang række eksempler på, hvordan denne inspiration praktisk og konkret udmønter sig i det pædagogiske arbejde.

Bogen henvender sig til lærere, lærerstuderende, studerende på efter- og videreuddannelse og ledere, der ønsker viden og værktøjer til at fokusere på elevens potentialer og ressourcer frem for på begrænsningerne.

Frans Ørsted Andersen er forsker, ph.d. på Center for Grundskoleforskning, DPU, Aarhus Universitet. Titlen er lektor i international komparativ uddannelsesforskning, og fokus er især på det nordiske område og positiv psykologi. Frans Ørsted Andersen er desuden autoriseret psykolog og har en fortid som lærer, seminarielektor og skolepsykolog.

Se indholdsfortegnelse og forord til bogen

'Oplagt anskaffelse til samlingen af pædagogisk litteratur samt til lærerbiblioteket for interesserede.'
Læs lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter

Om serien Undervisning og læring
Undervisning og læring er en serie af udgivelser, der tematiserer forskellige dimensioner af og sammenhængen mellem undervisning og læring. Selvom vi ikke kan være sikre på, at læring automatisk følger med undervisning, så er undervisning læringens nødvendige intentionelle ramme. Der er således brug for undervisere, konsulenter, lærere, pædagoger og ledere med det nødvendige faglige, didaktiske og ledelsesmæssige overblik. Dette kræver et fokus på, hvordan vi kan synliggøre undervisnings- og læreprocesser. Synlig læring og undervisning er ifølge de førende læringsforskere John Hattie og Andreas Helmke den vigtigste faktor, når det kommer til en forbedring af elevpræstationer.

Gennem et analytisk perspektiv sætter serien fokus på, hvilke kriterier der er for god undervisning og udbytterige læringsmiljøer. Serien er:
  • Evidensbaseret: Hvad er der evidens for? Hvad ved vi, der sandsynligvis virker i undervisningen?

  • Professionsrettet: Hvad kan man gøre i praksis?


Undervisning og læring er målrettet alle aktører i og omkring folkeskolen og ungdomsuddannelserne (gymnasier, handelsskoler og erhvervsskoler). Serien henvender sig således til undervisere og studerende på grund-, efter- og videreuddannelse samt til lærere, pædagoger, konsulenter og ledere uanset skoleform.

Bag udgivelserne i serien er en ekstern videnskabelig redaktion og et fagfællekorps. Disse sikrer et højt fagligt niveau, relevans og læsevenlighed i forhold til målgruppen. Læs mere om den eksterne redaktion og fagfællebedømmelse på seriens hjemmeside www.dafolo.dk/undervisning
ISBN: 
9788772815763
Udgave (måned/år): 
04/11
Sidetal:  156
Forfatter(e): Frans Ørsted Andersen
Pris pr. stk.: 
DKK 248,00 ekskl. moms
DKK 310,00 inkl. moms
Relaterede varer der måske vil interessere dig:
Vanskelige forældresamtaler - gode dialoger
Klasseledelse og fag - at skabe klassekultur gennem fagdidaktiske valg (inkl. hjemmeside)
Undervisningens hvordan - metoder i praksis
Perspektiver på Cooperative Learning - at samarbejde om læring
Synlig læring - for lærere
Vurdering for læring i klasserummet
Kreativitetsfremmende læringsmiljøer i skolen
Positiv psykologi i skolen (inkl. hjemmeside)
Progressiv pædagogik - former, forandringer og virkninger (inkl. hjemmeside)

 

 Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


Læreplans_125x150 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Persondatapolitik

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617