Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 

a_gray.gif Tryksager og blanketter



a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Synlig læring i gymnasiet og på HF. Baglæns design af undervisningen med synlige læringsmål, succeskriterier og løbende feedback (inkl. hjemmeside)
Se bogens hjemmeside
Anbefal
Varenr.: 7450
Synlig læring i gymnasiet og på HF. Baglæns design af undervisningen med synlige læringsmål, succeskriterier og løbende feedback (inkl. hjemmeside)

Denne bog giver en kort teoretisk introduktion til principperne og rationalet bag den newzealandske uddannelsesforsker John Hatties ?synlige læring?. Gennem bogen vil læseren få en indføring i, hvordan synlig læring kan omsættes til umiddelbar anvendelse i gymnasiet og på HF.

Bogen giver konkrete anvisninger til den enkelte lærer i forhold til at blive mere effektiv og målrettet i sin undervisning. Samtidig vil skoleledere få et indblik i de faktorer, der har den største positive indvirkning på elevernes læring, og som kan danne afsæt for prioriteringer og beslutninger i relation til lærernes professionelle læring og kompetenceudvikling.

Efter en kort introduktion til Hatties forskningsresultater kommer bogen ind på, hvordan man som lærer kan arbejde med at formulere synlige læringsmål, og hvad man helt konkret kan gøre, for at læringsmålene bliver synlige for eleverne. Der gives en række konkrete ideer til, hvordan man ?planlægger undervisningen bagfra? ved at starte sin planlægning med slutmålet for eleven, ligesom der gives eksempler på, hvordan det konkrete design af undervisnings- og læringsaktiviteter i et undervisningsforløb kan understøtte elevernes læreproces. Endelig giver bogen gode råd til, hvordan man kan arbejde med at give eleverne formativ feedback undervejs i læreprocessen.

Bogens tilhørende digitale materiale findes på www.dafolo.dk/SynligLæringiGymnasiet. Herfra kan bogens mange skemaer downloades, ligesom der blandt andet findes et videoklip fra en studietur med skolebesøg på tre newzealandske skoler.

Se indholdsfortegnelse og indledning til bogen

Sophie Holm Strøm er rektor ved Faaborg Gymnasium. Hun er uddannet cand.mag. i dansk og kunsthistorie og er i gang med at læse MBA i innovation og forandringsledelse. Hun har i 10 år været lektor ved Sct. Knuds Gymnasium i Odense og har siden arbejdet som afdelingsleder ved HF & VUC Fyn i Svendborg samt som uddannelsesleder ved Nyborg Gymnasium.
ISBN: 
978-87-7160-128-2
Udgave (måned/år): 
05/15
Sidetal:  112
Forfatter(e): Sophie Holm Strøm
Pris pr. stk.: 
DKK 249,20 ekskl. moms
DKK 311,50 inkl. moms
Relaterede varer der måske vil interessere dig:
Synlig læring - for lærere
Synlig læring og læringens anatomi (inkl. hjemmeside)
Synlig Læring - en forældreguide

 

 Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


Læreplans_125x150 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Persondatapolitik

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617