Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 


a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Ledelse i Morgen. Nr. 6 marts 2018. 21. Årgang. Tema: Ledelse og dannelse (E-tidsskrift, pdf)
Se bogens hjemmeside
Anbefal
Varenr.: 7160-752-9
Ledelse i Morgen. Nr. 6 marts 2018. 21. Årgang. Tema: Ledelse og dannelse (E-tidsskrift, pdf)

Dette er et e-tidsskrift
Når du køber e-tidsskriftet, bliver e-tidsskriftet leveret til din mailadresse inden for 15 minutter. E-tidsskriftet er DRM-beskyttet, og det bliver derfor låst til én bruger og kan ikke videresendes til andre.


Dette nummer af tidsskriftet i morgen indeholder følgende artikler:

Ny kurs: Fra målstyring til formålsstyring
Af Mette Frederiksen
I denne artikel ser Mette Frederiksen nærmere på formålsstyret undervisning som et brugbart modsvar til den målstyrede undervisning og en måde at give plads til skolens dannelsesopgave på. Artiklen beskriver, hvad formålsstyret undervisning er, og hvordan man som ledelse kan tilgodese skolens formål og dannelsesopgave.

Dannelse finder vi ikke i et Excel-ark
Af Marianne Ubbe
Denne artikel diskuterer, hvordan der kan skabes samspil mellem det målbare på den ene side og det innovative og dannelsesmæssige på den anden. Skoleleder Marianne Ubbe beskriver, hvordan fokus i mange år har været på data, men argumenterer for, at det er nødvendigt at turde slippe evidensen og derigennem skabe fundamentet for en innovativ kultur. En kultur, som lader sig praktisere, når dannelsesdagsordenen prioriteres og udvikles.

Digital dannelse som skolestrategi
Af Sune Weile
Denne artikel giver et bud på, hvordan man som uddannelsesinstitution kan arbejde med at udvikle relevante strategier på det digitale område, så elevernes digitale dannelse bliver en central del af fremtidens skolestrategi. Sune Weile beskriver, hvorfor det som leder er vigtigt at give eleverne en grundlæggende digital dannelse, som er tæt knyttet til den almene dannelse, og kommer med konkrete redskabe til at gribe det an.

Dialog som dannelse: I et skoleperspektiv
Af Marie Neergaard
I denne artikel ser Marie Neergaard på, hvordan den dialogiske undervisning har en dannende indvirkning på både elever og undervisere. Artiklen fremsætter fem kvaliteter ved dialogen, som kan fungere som pejlemærker i den pædagogiske ledelsesopgave, det er at etablere rammer og strukturer til, at gode dialogiske kompetencer kan opøves i et trygt miljø for både lærere og elever.
ISBN: 
9788771607529
Udgave (måned/år): 
03/18
Forfatter(e): Mette Frederiksen, Marianne Ubbe, Sune Weile, Marie Neergaard
Pris pr. stk.: 
DKK 100,00 ekskl. moms
DKK 125,00 inkl. moms
Relaterede varer der måske vil interessere dig:
Ledelse i Morgen 2018/2019. Abonnement. Udkommer digitalt 8 gange om året. Årgang 22. www.ledelseimorgen.dk

 

 Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


Læreplans_125x150 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Persondatapolitik

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617