Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 


a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Ledelse i Morgen. Nr. 8. Maj 2018. 21 årgang. Tema: Ledelse af den styrkede pædagogiske læreplan(E-tidsskrift, pdf)
Se bogens hjemmeside
Anbefal
Varenr.: 7160-812-0
Ledelse i Morgen. Nr. 8. Maj 2018. 21 årgang. Tema: Ledelse af den styrkede pædagogiske læreplan(E-tidsskrift, pdf)

Dette er et e-tidsskrift
Når du køber e-tidsskriftet, bliver e-tidsskriftet leveret til din mailadresse inden for 15 minutter. E-tidsskriftet er DRM-beskyttet, og det bliver derfor låst til én bruger og kan ikke videresendes til andre.


Dette nummer af tidsskriftet Ledelse i Morgen indeholder følgende artikler:

Faglig ledelse tæt på børnene ? small data, evaluering og kvalitet
Af Tommy Hansen og Kristian Gylling Olesen
Denne artikels udgangspunkt er faglig ledelse set i et børneperspektiv som en ledelseskapacitet, der løbende skal mobiliseres i arbejdet med den styrkede pædagogiske læreplan. Databaseret evaluering er et redskab, der gør det muligt for pædagogiske ledere at udøve faglig ledelse tæt på børnene, og artiklen beskriver, hvordan man indsamler data om børnenes oplevelser og aktivt bruger dem i de faglige samtaler med de pædagogiske medarbejdere.

En stærk lærings- og evalueringskultur forudsætter feedback i hverdagen
Af Dorthe Andersen
Denne artikel handler om, hvordan en læringskultur med fokus på feedback kan være med til at styrke kvaliteten i dagtilbuddene. En evalueringskultur skal sigte mod at være forbedringsorienteret frem for resultatorienteret, og lederens rolle er at være helt tæt på den pædagogiske praksis. Artiklen beskriver, hvad lederen bør fokusere på i en kvalitetsbevidst lærings- og evalueringskultur.

Mål og målformuleringer for læringsmiljøer
Af Suzanne Krogh og Søren Smidt
Denne artikel handler om, hvordan målformulering i forhold til den daglige praksis fremmer refleksion over, hvad arbejdet skal føre til, og hvad ledere og medarbejdere vil opnå med deres daglige praksis. Artiklen fokuserer på, hvordan man oversætter kommunale og nationale mål og knytter dem til den konkrete børnegruppe, og giver konkrete anvisninger til formuleringen af mål.

Læreplanen som redskab for faglig ledelse af professionelle læringsfællesskaber
Af Stine Elverkilde og Søren Voxted
Denne artikel handler om, hvordan læreplanen skal fungere som et redskab, der understøtter det pædagogiske personale og ledelsens arbejde. Det kræver, at målene konkretiseres, gøres forståelige og tilpasses den lokale kontekst. Artiklen ser professionelle læringsfællesskaber som en måde, hvorpå man kan skærpe et fælles fokus på og sprog for læring og derigennem udvikle læringsmiljøer, der gavner børnene.

Anmeldelse af Tænk vildt
Af Peter Andersen
ISBN: 
9788771608120
Udgave (måned/år): 
05/18
Sidetal:  19
Forfatter(e): Andreas Rasch-Christensen, Tommy Hansen, Kristian Gylling Olesen, Dorthe Andersen, Suzanne Krogh, Søren Smidt, Stine Elverkilde, Søren Voxted, Peter Andersen
Pris pr. stk.: 
DKK 100,00 ekskl. moms
DKK 125,00 inkl. moms

 

 Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


Læreplans_125x150 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Persondatapolitik

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617