Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 


a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Skolen i Morgen. Nr. 1. September 2013. 17. årgang. Tema: Ledelse af effekt (E-tidsskrift, pdf)
Se bogens hjemmeside
Anbefal
Varenr.: 7160-317-0
Skolen i Morgen. Nr. 1. September 2013. 17. årgang. Tema: Ledelse af effekt (E-tidsskrift, pdf)

Dette er et e-tidsskrift
Når du køber e-tidsskriftet, bliver e-tidsskriftet leveret til din mailadresse inden for 15 minutter. E-tidsskriftet er DRM-beskyttet, og det bliver derfor låst til én bruger og kan ikke videresendes til andre.


Dette nummer af tidsskriftet 'Skolen i Morgen' indeholder følgende artikler:

Undervisningens organisering ? hvad virker?
Af Peter Wick
Hvilken betydning har skolelederen og læreren på elevens læringsudbytte, og hvilke faktorer kan medvirke til at højne dette udbytte? Med udgangspunkt i John Hatties forskning giver denne artikel et indblik i, hvordan undervisningen kan tilrettelægges, sådan at eleven får det størst mulige faglige udbytte.

Undervisningens kvalitet ? strategier og metoder i undervisningsforskningen
Af Andreas Helmke
Dette uddrag fra bogen Undervisningskvalitet og lærerprofessionalitet præsenterer to perspektiver på, hvad der kan kaldes ?god undervisning?: Det ene perspektiv ser på processen, mens det andet beskæftiger sig med produktet eller effekten. Helmke argumenterer her for, at undervisning må vurderes ud fra begge perspektiver, hvis man vil kunne sige noget meningsfuldt om dens kvalitet og om sammenhængen mellem kvalitet og effekt.

Fra idealer til inklusion med effekt
Af Camilla Dyssegaard
Den inkluderende skole har været et politisk ideal i mange år. Den praktiske udformning og implementering af inkluderende tiltag indebærer dog stadig en række udfordringer for både lærere og skoleledere. Ikke mindst, når man skal vurdere, hvad der virker. Artiklen her viser inklusionsbegrebets vej fra politiske
erklæringer til en konkret udfordring, som kræver viden om både forskning og effekt.

God skoleledelse gøres i samspil
Af Marianne Nykjær Madsen
Samarbejdet mellem ledelse og lærere står centralt i denne artikel, som præsenterer resultater fra en undersøgelse af lærere og lederes oplevelse af ledelseshandlinger, der kan bidrage til at kvalificere lærerarbejdet. Her spiller etableringen af en form for makkerskab mellem lærere og ledelse en stor rolle
med nøgleord som inddragelse, forventninger og anerkendelse.

Om tidsskriftet
Skolen i Morgen udkommer 8 gange om året med indhold, der holder skolelederen ajour med pædagogiske og lovmæssige krav. Det første nummer udkommer i september. Tidsskriftet formidler således viden, metoder og værktøjer til skolelederens arbejde med kvalitetssikring af undervisningen, fleksibel organisering og strategisk udvikling. Skolen i Morgen orienterer kort og præcist om den pædagogiske udvikling i såvel ind- som udland og gør det nemt for skolelederen at navigere i store mængder ny viden om skoleledelse.
ISBN: 
9788771603170
Udgave (måned/år): 
/
Forfatter(e): Peter Wick, Andreas Helmke, Camilla Dyssegaard og Marianne Nykjær Madsen
Pris pr. stk.: 
DKK 100,00 ekskl. moms
DKK 125,00 inkl. moms
Relaterede varer der måske vil interessere dig:
Ledelse i Morgen 2018/2019. Abonnement. Udkommer digitalt 8 gange om året. Årgang 22. www.ledelseimorgen.dk

 

 Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


Læreplans_125x150 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Persondatapolitik

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617