Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 


a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Skolen i Morgen. Nr. 2. Oktober 2014. 18. årgang. Tema: Ledelse af inklusion (E-tidsskrift, pdf)
Se bogens hjemmeside
Anbefal
Varenr.: 7160-143-5
Skolen i Morgen. Nr. 2. Oktober 2014. 18. årgang. Tema: Ledelse af inklusion (E-tidsskrift, pdf)

Dette er et e-tidsskrift
Når du køber e-tidsskriftet, bliver e-tidsskriftet leveret til din mailadresse inden for 15 minutter. E-tidsskriftet er DRM-beskyttet, og det bliver derfor låst til én bruger og kan ikke videresendes til andre.


Dette nummer af tidsskriftet 'Skolen i Morgen' indeholder følgende artikler:

Inklusionsindsatsen i Danmark
Af Camilla Brørup Dyssegaard og Niels Egelund
Med udgangspunkt i ?Dokumentationsprojektet? fremlægger forfatterne i denne artikel evidens for, hvordan det står til med inklusionen i Danmark. Resultaterne peger på, at skoleledelserne stadig står over for betydelige udfordringer, blandt andet når det drejer sig om kompetenceudvikling af skolens professionelle.

Inklusion ? dilemmaer i organisation, profession og praksis
Af Helene Ratner
Med fordringen om inklusion opstår der en række dilemmaer i skoleledelsens arbejde. Denne artikel peger på disse dilemmaer og skaber derigennem en bevidsthed om inklusionens udfordringer, der kan hjælpe skolens ledelse til at bygge bro mellem idealet om inklusion og den konkrete praksis.

Skolens arbejde med udvikling af inkluderende klasseledelse
Af Mette Molbæk og Susan Tetler
Udvikling af skolens praksis kommer ikke af sig selv, men kræver en rammesætning og løbende evaluering udført af skolens ledelse og lærere. Artiklen her præsenterer en konkret model til at arbejde med at udvikle en inkluderende klasseledelse ud fra flere dimensioner: den rammesættende,
den relationelle, den didaktiske og den organisatoriske dimension.

Skolekulturen som inklusionsstrategi
Af David Mitchell
David Mitchell har gennem en omfattende metaanalyse af forskning på området fundet frem til 27 strategier, der har vist sig at have en inkluderende effekt i skolen. Her præsenteres strategi nummer 23, som ser nærmere på skolens kultur og ikke mindst skoleledelsens rolle i at skabe en inkluderende undervisning.

Om tidsskriftet
Skolen i Morgen udkommer 8 gange om året med indhold, der holder skolelederen ajour med pædagogiske og lovmæssige krav. Det første nummer udkommer i september. Tidsskriftet formidler således viden, metoder og værktøjer til skolelederens arbejde med kvalitetssikring af undervisningen, fleksibel organisering og strategisk udvikling. Skolen i Morgen orienterer kort og præcist om den pædagogiske udvikling i såvel ind- som udland og gør det nemt for skolelederen at navigere i store mængder ny viden om skoleledelse.
ISBN: 
9788771601435
Udgave (måned/år): 
10/14
Sidetal:  16
Forfatter(e): Camilla Brørup Dyssegaard, Niels Egelund, Helene Ratner, Mette Molbæk, Susan Tetler og David Mitchell
Pris pr. stk.: 
DKK 100,00 ekskl. moms
DKK 125,00 inkl. moms
Relaterede varer der måske vil interessere dig:
Ledelse i Morgen 2018/2019. Abonnement. Udkommer digitalt 8 gange om året. Årgang 22. www.ledelseimorgen.dk

 

 Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


Læreplans_125x150 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Persondatapolitik

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617