Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 


a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Skolen i Morgen. Nr. 2. Oktober 2015. 19. årgang. Tema: Elev- og læringscentreret skoleledelse i praksis (e-tidsskrift, pdf)
Se bogens hjemmeside
Anbefal
Varenr.: 7160-340-8
Skolen i Morgen. Nr. 2. Oktober 2015. 19. årgang. Tema: Elev- og læringscentreret skoleledelse i praksis (e-tidsskrift, pdf)

Dette er et e-tidsskrift
Når du køber e-tidsskriftet, bliver e-tidsskriftet leveret til din mailadresse inden for 15 minutter. E-tidsskriftet er DRM-beskyttet, og det bliver derfor låst til én bruger og kan ikke videresendes til andre.


Dette nummer af tidsskriftet 'Skolen i Morgen' indeholder følgende artikler:

Ledelse tæt på praksis
Af Marianne Buhl Hornskov og Maria Holkenfeldt Behrendt
Med udgangspunkt i en ny undersøgelse fra Danmarks Evalueringsinstitut (EVA)
stiller denne artikel skarpt på, hvordan god skoleledelse tæt på undervisning og læring tager sig ud helt konkret.

Når skoleledere observerer undervisning
Af Malene Ringvad
Denne artikel giver et bud på, hvorfor undervisningsobservation er en god ide,
hvordan det kan gribes an i praksis, og hvordan en eventuel observationsguide til lederen kan udformes.

Lærende le-del-se eller ledet læring?
Af Ingelin Burkeland
Denne artikel fokuserer på, hvordan skolelederen skaber et godt og læringsfremmende miljø på skolen. Der argumenteres bl.a. for, at lederen skal turde vise noget af ?sig selv? og selv bane vejen for den gode læringsfremmende kultur.

Viden ? en fælles udfordring for ledelse og medarbejdere
Af Søren Buhl Hornskov
Med afsæt i den internationale forsknings bud på, hvordan skoler succesfuldt kan udvikle og bruge viden, data og evidens i en undersøgende praksis, beskriver denne artikel de udfordringer der ligger i at skabe et godt vidensgrundlag for udvikling af skolen.

Klumme: Skal vi ikke bare kalde ?læringsmålstyret undervisning? for undervisning?
Af Peter Andersen

Om tidsskriftet
Skolen i Morgen udkommer 8 gange om året med indhold, der holder skolelederen ajour med pædagogiske og lovmæssige krav. Det første nummer udkommer i september. Tidsskriftet formidler således viden, metoder og værktøjer til skolelederens arbejde med kvalitetssikring af undervisningen, fleksibel organisering og strategisk udvikling. Skolen i Morgen orienterer kort og præcist om den pædagogiske udvikling i såvel ind- som udland og gør det nemt for skolelederen at navigere i store mængder ny viden om skoleledelse.
ISBN: 
9788771603408
Udgave (måned/år): 
10/15
Forfatter(e): Marianne Buhl Hornskov, Maria Holkenfeldt Behrendt, Malene Ringvad, Ingelin Burkeland, Søren Buhl Hornskov og Peter Andersen
Pris pr. stk.: 
DKK 100,00 ekskl. moms
DKK 125,00 inkl. moms
Relaterede varer der måske vil interessere dig:
Ledelse i Morgen 2018/2019. Abonnement. Udkommer digitalt 8 gange om året. Årgang 22. www.ledelseimorgen.dk

 

 Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


Læreplans_125x150 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Persondatapolitik

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617