Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 


a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Skolen i Morgen. Nr. 3. November 2015. 19. årgang. Tema: Skolereformens andet år (e-tidsskrift, pdf)
Se bogens hjemmeside
Anbefal
Varenr.: 7160-348-4
Skolen i Morgen. Nr. 3. November 2015. 19. årgang. Tema: Skolereformens andet år (e-tidsskrift, pdf)

Dette er et e-tidsskrift
Når du køber e-tidsskriftet, bliver e-tidsskriftet leveret til din mailadresse inden for 15 minutter. E-tidsskriftet er DRM-beskyttet, og det bliver derfor låst til én bruger og kan ikke videresendes til andre..


Dette nummer af tidsskriftet 'Skolen i Morgen' indeholder følgende artikler:

Et bud på forankringsledelse, når læreridentiteten er på spil
Af Mette Stange og Claus Ottesen
I anledning af folkeskolereformens nylige 1-års fødselsdag, ser denne artikel tilbage på det forløbne år og på, hvilke udfordringer lærere og ledelse er stødt på i forandringsprocessen. Artiklen udspringer af et casestudie foretaget på en folkeskole i skoleåret 2014-2015 og bygger på et større antal kvalitative interviews med lærere og skoleledelse. Formålet er at give et bud på, hvad der er på spil i forhold til lærernes meningsskabelse i reformens første år.

Det er os, der skolifi cerer børnenes tid ? og det var det, vi frygtede mest af alt! Et indblik i aktuelle vilkår for pædagogers arbejde i skolen
Af Rikke Pedersen og Ane Feilberg
Med reformen, er rammer og vilkår for pædagogernes arbejde i skolen ændrede. Hvad betyder det for pædagogernes professionsidentitet? Og hvilke læringsidealer og kvaliteter skal det SFO-pædagogiske arbejde nu hvile på? Det ser denne artikel nærmere på ud fra en undersøgelse af, hvordan pædagoger
oplever sammenhængen mellem organiseringen af skolen og deres muligheder for at udfolde deres kerneopgaver.

Skoleledelse i alliance med virkeligheden ? prioritering af mål efter første år med skolereformen
Af Klaus Ernst Hansen
Denne artikel sætter fokus på reformens centrale drivkræfter og de barrierer og potentialer, der har betydning for gennemførelsen af den store forandring, reformen er. Artiklen diskuterer, hvilke mål der er mest centrale at nå i de første år af reformens levetid, set fra skolelederens perspektiv.

Forandringsstemning i mellemrummet
Af Kirsten Mogensen
I de seneste år har følelser fyldt meget inden for skoleledelse, og historier om fx demotiverede og stressramte lærere har domineret mediebilledet. Følelser er også et tema, der har fyldt mere og mere i de senere års ledelseslitteratur, hvor de har været inspirationskilde til betegnelser som anerkendende ledelse, følsom ledelse og motivationsledelse. Denne artikel præsenterer et bud på om, og i så fald hvordan, affektiv skoleledelse kan frembringe en mere positiv indstilling hos lærerne.

Om tidsskriftet
Skolen i Morgen udkommer 8 gange om året med indhold, der holder skolelederen ajour med pædagogiske og lovmæssige krav. Det første nummer udkommer i september. Tidsskriftet formidler således viden, metoder og værktøjer til skolelederens arbejde med kvalitetssikring af undervisningen, fleksibel organisering og strategisk udvikling. Skolen i Morgen orienterer kort og præcist om den pædagogiske udvikling i såvel ind- som udland og gør det nemt for skolelederen at navigere i store mængder ny viden om skoleledelse.
ISBN: 
9788771603484
Udgave (måned/år): 
11/15
Forfatter(e): Mette Stange, Claus Ottesen, Rikke Pedersen, Ane Feilberg, Klaus Ernst Hansen og Kirsten Mogensen
Pris pr. stk.: 
DKK 100,00 ekskl. moms
DKK 125,00 inkl. moms
Relaterede varer der måske vil interessere dig:
Ledelse i Morgen 2018/2019. Abonnement. Udkommer digitalt 8 gange om året. Årgang 22. www.ledelseimorgen.dk

 

 Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


Læreplans_125x150 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Persondatapolitik

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617