Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 


a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Skolen i Morgen. Nr. 4. Januar 2016. 19. årgang. Tema: The Triple Focus (E-tidsskrift, pdf)
Se bogens hjemmeside
Anbefal
Varenr.: 7160-387-3
Skolen i Morgen. Nr. 4. Januar 2016. 19. årgang. Tema: The Triple Focus (E-tidsskrift, pdf)

Dette er et e-tidsskrift
Når du køber e-tidsskriftet, bliver e-tidsskriftet leveret til din mailadresse inden for 15 minutter. E-tidsskriftet er DRM-beskyttet, og det bliver derfor låst til én bruger og kan ikke videresendes til andre.


Dette nummer af tidsskriftet 'Skolen i Morgen' indeholder følgende artikler:

Uddrag af Triple Focus ? en ny tilgang til uddannelse (2015)
Af Peter Senge og Daniel Goleman
I uddraget beskrives baggrunden for forfatternes særlige tilgang til uddannelse
samt et konkret eksempel på, hvordan børn kan inkorporere denne tilgang i deres sociale samspil.

Interview med Daniel Goleman
Skolen i Morgen har spurgt Daniel Goleman, der sammen med Peter Senge har skrevet bogen Triple Focus ? en ny tilgang til uddannelse, om, hvordan den er relevant i Danmark.

Hvordan kan vi vite at læring har skjedd?
Af Ingelin Burkeland
Denne artikel ønsker, at afdække sammenhængen mellem metakognitiv kompetence og læringsmotivation. Blandt andet gennem tankevækkende spørgsmål ønsker forfatteren, at få os læsere til selv at reflektere over egen læring, for eksempel om ? og i så fald hvad ? man lærer af, at læse artiklen?

Hvor langt fra stammen falder æblet?
Af Rasmus Landersø
Med afsæt i ét af folkeskolereformens tre overordne mål, nemlig, at den skal mindske betydningen af social baggrund i forhold til faglige resultater,
introducerer denne artikel vigtige resultater fra den økonomiske forskning om social mobilitet og uddannelsesmobilitet i Danmark.

Skoleledelse i alliance med virkeligheden ? forandringsprocessen fortsætter efter første år med skolereformen
Af Klaus Ernst Hansen
Denne artikel er anden del af Klaus Ernst Hansens bud på, hvordan skoleledere kan håndtere de mange forandringer skolereformen har først med sig. Artiklen giver konkrete anbefalinger til, hvordan skolelederen, via medarbejderinvolvering og arbejdet med en fælles vision, kan vedligeholde ? eller genskabe ? motivationen og den relationelle tillid, både mellem ledelse og lærere og lærerne i mellem. Første del af artiklen blev bragt i Skolen i Morgen i november 2015.

Om tidsskriftet
Skolen i Morgen udkommer 8 gange om året med indhold, der holder skolelederen ajour med pædagogiske og lovmæssige krav. Det første nummer udkommer i september. Tidsskriftet formidler således viden, metoder og værktøjer til skolelederens arbejde med kvalitetssikring af undervisningen, fleksibel organisering og strategisk udvikling. Skolen i Morgen orienterer kort og præcist om den pædagogiske udvikling i såvel ind- som udland og gør det nemt for skolelederen at navigere i store mængder ny viden om skoleledelse.
ISBN: 
9788771603873
Udgave (måned/år): 
01/16
Forfatter(e): Peter Senge, Daniel Goleman, Ingelin Burkeland, Rasmus Landersø og Klaus Ernst Hansen
Pris pr. stk.: 
DKK 100,00 ekskl. moms
DKK 125,00 inkl. moms
Relaterede varer der måske vil interessere dig:
Ledelse i Morgen 2018/2019. Abonnement. Udkommer digitalt 8 gange om året. Årgang 22. www.ledelseimorgen.dk

 

 Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


Læreplans_125x150 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Persondatapolitik

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617