Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 


a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Ledelse i en inkluderende skole (E-bog, epub)
Anbefal
Varenr.: 7160-443-6
Ledelse i en inkluderende skole (E-bog, epub)

Denne bog er en e-bog
Når du køber e-bogen, bliver bogen leveret til din mailadresse inden for 15 minutter. E-bogen er i epub-format, og bogen er DRM-beskyttet. Bogen bliver låst til én bruger og kan derfor ikke videresendes til andre.


Øget inklusion er i disse år et hovedtema i folkeskolen, ofte motiveret i at begrænse udgifterne til specialundervisningen. Fokus er ikke i samme grad rettet mod de elever, forældre, lærere og skoleledelser, som skal gennemføre inklusionsprocessen. Det rådes der her bod på med bøgerne Inklusion i klassens fællesskab og Ledelse i en inkluderende skole, der tilsammen belyser skolens pædagogiske og strategiske muligheder for god inklusionspraksis. Bøgerne tilbyder ikke alene videns- og erfaringsformidling om en påtrængende problemstilling i skoleledelse, men også oplæg til refleksion over egen lærer- og ledelsespraksis og skolens pædagogiske videreudviklingsmuligheder.

Formålet med Ledelse i en inkluderende skole, der er en bog om skoleledelsens rolle og opgaver i inklusionsprocessen skrevet af og for skoleledere, er at tydeliggøre, hvordan skoleledelsen kan understøtte en inkluderende undervisning i praksis. Bogen omhandler bl.a. overvejelser over hensigtsmæssig inddragelse af skolens egne ressourcelærere med specialpædagogisk kompetence og effektive samarbejdsstrukturer mellem PPR, lærerteamet og den enkelte lærer. Desuden belyses spørgsmål som, hvordan man fra skolens side bedst muligt kan støtte op om forældrenes positive medvirken, og stille velegnede særlige undervisningsmidler og fysiske rammer i klassen og på skolen til rådighed, samt hvordan man bedst inddrager aktuel forskningsbaseret viden om inklusion i lærernes kompetenceudvikling.

Se indholdsfortegnelse og forord til bogen

Bogen 'tager fat på de ledelsesmæssige udfordringer med at få inklusionsprocessen til at lykkes. Det er en hurtigt læst bog, som giver mange gode indspark (...) Relevant og aktuel udgivelse for skoleledere, som står midt i den svære proces med at skabe en velfungerende inkluderende skole.'
Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter

Bøgerne, der er blevet til i et samarbejde mellem Danmarks Lærerforening og Dafolo med konsulent Evy Stokholm, Danmarks Lærerforening, cand. pæd. psych. Bjarne Nielsen og Signe Holm-Larsen, redaktør i Dafolo som styregruppe, henvender sig primært til skoleledere, pædagogiske konsulenter og PPR-medarbejdere.
ISBN: 
9788771604436
Udgave (måned/år): 
10/11
Forfatter(e): Anna Marie Illum, Michael Plauborg Jensen, Dorte Lange, Eva Leegaard Mortensen, Bjarne Nielsen, Stig Dahl Pedersen, Karen Schmidt Poulsen og Birthe Qvortrup
Pris pr. stk.: 
DKK 120,00 ekskl. moms
DKK 150,00 inkl. moms
Relaterede varer der måske vil interessere dig:
Ledelse i en inkluderende skole

 

 Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


Læreplans_125x150 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Persondatapolitik

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617