| | | | | | | | | | | |
|
Lagerstatus
 | | Varen er på lager |  | | Få varer på lager |  | | Varen kan forudbestilles |

|
|
| |
|
 | | | | | | | | |  |  | | | | | Ledere af læring - hvordan ledere i forvaltning, skole og klasseværelse fremmer elevernes læring | | | Ledere af læring er en forskningsbaseret og praktisk indføring i professionelle læringsfællesskaber (PLF) og i læringsledelse på alle niveauer i skolesystemet. Bogen giver konkrete bud på, hvordan læringsledelse kan udfoldes i skoleforvaltningen, i den enkelte skoles ledelse, i lærerteam og i klassen med den enkelte lærer som læringsleder ? det vil sige som leder af elevernes læring.
En af forfatternes hovedpointer er, at læringsledelse ikke er den enkeltes opgave og ansvar, men kræver en kollektiv indsats. Et professionelt læringsfællesskab sætter elevernes læring i centrum i et kollaborativt og målstyret teamsamarbejde, hvor alle medlemmer i teamet tager kollektivt ansvar for at tilrettelægge en undervisning, der giver alle elever de bedste læringsmuligheder.
Et velfungerende PLF må løbende stille sig selv disse fire spørgsmål:
- Hvad er det, vi ønsker, at eleverne skal lære?
- Hvordan kan vi vide, om vores elever lærer noget?
- Hvad vil vi gøre, når eleverne ikke lærer?
- Hvordan kan vi differentiere undervisningen, så alle elever stimuleres bedst muligt?
Ledere af læring ser nærmere på, hvordan forvaltningsledelse, skoleledelse og teamledelse sammen kan støtte PLF?ets arbejde med disse spørgsmål, og på, hvordan den enkelte lærer bliver mest effektiv i sin ledelse af elevernes læring.
Bogen henvender lærere og ledere i grundskolen og på ungdomsuddannelser, ledere på forvaltningsniveau og andre med interesse i at støtte læringsledelse gennem professionelle læringsfællesskaber.
Se indholdsfortegnelse og forord til bogen
Richard DuFour er Ed.D og mangeårig underviser og skoleleder samt forfatter til 20 bøger og videoer og mere end 90 artikler. Han er en af USA?s førende autoriteter med hensyn til implementering af professionelle læringsfællesskaber i skoler og forvaltninger og arbejder med skolesystemer over hele verden.
Robert J. Marzano er ph.d. og medstifter af og direktør for Marzano Research Laboratory i Englewood, Colorado. Han er en førende uddannelsesforsker, foredragsholder og konsulent samt forfatter til mere end 30 bøger og 150 artikler. Hans praktiske omsætning af den nyeste forskning og teori til konkrete klasserumsstrategier er internationalt kendt og praktiseres bredt af både lærere og ledere
'Stor ny indsigt fra to eksperter, der er engagerede i omsætte det moralske formål til praksis. DuFour og Marzano har dybde, er praktiske og grundige. En fantastisk bog' ? Michael Fullan, Professor emeritus ved Ontario Institute for Studies in Education ved University of Toronto og særlig rådgiver for premierministeren og undervisningsministeren i Ontario.
'Lærere og ledere på såvel forvaltningsniveau, i grundskolen og på ungdomsuddannelserne vil i denne bog finde mange gode bud på, hvordan vi kan fremme elevernes læring. [?] En god relevant bog i disse tider, hvor implementeringen af skolereformens indhold omkring læringsmål og bevægelsen fra undervisning til læring er på sit højeste. [?] Bør absolut anskaffes.' - Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter | | | ISBN: 9788771601213 | | |  | | | Udgave (måned/år): 08/15 | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | | Forfatter(e): | Richard DuFour og Robert J. Marzano |
| | | | | | Pris pr. stk.: | | | DKK 383,20 ekskl. moms | | | | | | DKK 479,00 inkl. moms | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| | |
| | | |
|
| | |