Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 


a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Meninger i ledelse - succesfuld skoleledelse mellem visioner og selvledelse
Anbefal
Varenr.: 6311
Meninger i ledelse - succesfuld skoleledelse mellem visioner og selvledelse

Hvordan praktiseres succesfuld skoleledelse i danske skoler? Bogen søger at give svar på spørgsmålet på baggrund af resultater fra og refleksioner over dan danske del af et internationalt forskningsprojekt om succesfuld skoleledelse, hvori følgende lande deltog: USA (New York State), Canada, Australien (Victoria og Tasmanien), England, Kina, Sverige, Norge og Danmark. Med udgangspunkt i skolelederen sætter forfatterne luppen på hvad der sker på de succesfulde skoler:

  • Skolerne fremtræder som lærende organisationer
  • De opererer i kommunikative netværk
  • De anvender en mængde koordinerede sociale teknologier
  • Mange ledelsesopgaver er i vidt omfang distribueret ud i alle skolens hjørner
  • Skolerne er typisk afdelingsopdelte skoler med selvstyrende team, med gruppeudviklingssamtaler, og andre sociale teknologier
  • Såvel de professionelle (lærerne m.m.) som eleverne indgår i udøvelsen af ledelsesopgaver

Skolens hovedopgave er at fremme elevernes læring og demokratiske dannelse. Forfatterne forsøger at give svar på, hvordan moderne skoleledelse kan fremme denne læring og dannelse. De sætter til diskussion, hvordan skoleledelser kan skabe den rette balance mellem ledelse og selvledelse i den moderne skoleorganisations netværk. De overvejer, hvordan man kan finde den rette balance mellem målrettet styring og en frugtbar medindflydelse. Bogen henvender sig til skoleledere, mennesker der overvejer at blive skoleledere samt andre med interesse i, hvorledes moderne danske skoler ledes.
Læs anmeldelsen i Folkeskolen
ISBN: 
9788772812359
Udgave (måned/år): 
03/07
Sidetal:  264
Forfatter(e): Lejf Moos, John Krejsler, Klaus Kasper Kofod
Pris pr. stk.: 
DKK 238,40 ekskl. moms
DKK 298,00 inkl. moms

 

 Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


Læreplans_125x150 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Persondatapolitik

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617