Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 


a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Nye sociale teknologier i folkeskolen (E-bog, epub)
Anbefal
Varenr.: 7160-050-6
Nye sociale teknologier i folkeskolen (E-bog, epub)

Denne bog er en e-bog
Når du køber e-bogen, bliver bogen leveret til din mailadresse inden for 15 minutter. E-bogen er i epub-format, og bogen er DRM-beskyttet. Bogen bliver låst til én bruger og kan derfor ikke videresendes til andre.


Folkeskolen er sat i verden for at løse sin dannelsesopgave. Det indebærer, at alle i skolen må arbejde med færdigheder, viden og indsigt af faglig, personlig og social art. Opgaven beskrives i Folkeskolelovens vision om den demokratiske dannelse. I denne bog tolker vi det som en vision om at provokere eleverne til at blive myndige, selvstændige og kritiske medborgere i et demokrati.

Visionen stiller krav til den pædagogiske tænkning og praksis, som udvikles i komplicerede samspil mellem skolens aktører indenfor dens traditioner, rammer og forskrifter. Det drejer sig blandt andet om:



  • hvordan man sikrer arbejdsro i klassen

  • hvordan man underviser i demokrati

  • hvordan man tester elevernes udbytte af undervisningen

  • hvordan man formulerer planer for elevernes arbejde

  • hvordan lærerne arbejder sammen i team

  • hvordan skoleledelse fungerer eller

  • hvordan samarbejdet mellem skole og hjem foregår.


Disse er de sociale teknologier, vi har valgt at analysere og diskutere i denne bog. Udgangspunktet for analyserne har været, at der altid har været sociale teknologier i skolen og undervisningen, men at de hele tiden udvikles og nye indføres. Det interessante er, hvordan de indføres eller udvikles, og hvordan de virker ? i dannelsesarbejdet.

Forfatterne til kapitlerne forsker i dannelsesteori og de sociale teknologier på Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet.

Bogen retter sig mod lærerstuderende, som vil skaffe sig indsigt i den del af medborgeropdragelsen, der foregår i skolen, og til lærere, skoleledere og forældre, der anvender og lever med de beskrevne sociale teknologier.

Ni gode artikler om dannelsen i folkeskolen set med forskerøjne
Læs hele anmeldelsen fra 'Folkeskolen'
ISBN: 
9788771600506
Udgave (måned/år): 
08/07
Forfatter(e): Lejf Moos, Karen B. Braad, Klaus Kasper Kofod, Per Fibæk Laursen, Lars Holm, John Krejsler, Niels Kryger, Birte Ravn, Hanne Knudsen, Kirsten Marie Bovbjerg og Marianne Søgaard Sørensen
Pris pr. stk.: 
DKK 150,00 ekskl. moms
DKK 187,50 inkl. moms

 

 Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


Læreplans_125x150 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Persondatapolitik

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617