| | | | | | | | | | | |
|
Lagerstatus
 | | Varen er på lager |  | | Få varer på lager |  | | Varen kan forudbestilles |

|
|
| |
|
 | | | | | | | | |  |  | | | | | SEALK - Systematisk evaluering af lærerens kompetencer | | | SEALK - Systematisk Evaluering Af Lærernes Kompetencer præsenterer en måde, hvorpå skolelederen og lærerne i fællesskab kan arbejde konkret og dialogisk med at evaluere og udvikle lærernes kompetencer. Til bogen hører en kopimappe med konkrete redskaber og skabeloner til arbejdet med SEALK.
Den systematiske evaluering indebærer observation og vurdering af en række delkompetencer, der fordeler sig i fire overordnede grupper:
- faglige kompetencer
- undervisningsledelseskompetencer
- relationskompetencer
- professionaliseringskompetencer
Lederens observation af disse delkompetencer følges op af en dialog, hvorefter leder og lærer i fællesskab udarbejder den samlede evaluering. SEALK-konceptet kan nemt integreres i eksisterende dialog- og udviklingssystemer som for eksempel MUS og TUS, ligesom det kan tilpasses skolens egen evalueringspraksis.
Materialet bidrager med konkrete arbejdsredskaber til at komme i gang med SEALK og ikke mindst skabe rammerne for den videre kompetenceudvikling på individ-, team- og skoleniveau.
Materialet henvender sig primært til skoleledere og lærere i grundskolen. Pædagogiske konsulenter og andre fagprofessionelle på forvaltningsniveau kan også have glæde af materialet.
Claus Madsen er uddannet lærer og cand.pæd.soc. Han har blandt meget andet arbejdet som pædagogisk udviklingschef i Esbjerg kommune og har været skoleleder på Kirkebakkeskolen i Vejle. Han har desuden mange års erfaring som leder både for enkelte enheder og på højere organisationsniveau, både i det offentlige og i det private. Han er nu administrerende direktør og chefkonsulent hos Learning Impact.
 Fotograf: Peter Jyde Berthelsen.
Claus Madsen præsenterede i april 2012 sit redskab SEALK - Systematisk Evaluering Af Lærernes Kompetencer til et Vidensbørs-arrangement på Copenhagen Business School (CBS) arrangeret af Center for Skoleledelse. Se præsentationen her.
 Fotograf: Peter Jyde Berthelsen.
Næstformand i Danmarks Lærerforening, Dorte Lange, deltog også i arrangementet og pointerede blandt andet, at evalueringen af lærernes kompetencer skal have et klart formål, ligesom det er centralt, at parterne på forhånd bliver enige om begreberne og kriterierne, der måles på.
'Evaluering af undervisning og læreres kompetencer er et meget ømtåleligt, men aktuelt emne, som bliver en større og større del af både den politiske og den pædagogiske skoledebat. Denne bog giver bud på en evaluerings- og udviklingsmodel og vil helt sikkert blive debatteret flittigt blandt skoleledere, politikere og undervisere.' Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter | | | ISBN: 9788772817040 | | |  | | | Udgave (måned/år): 04/12 | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | | Forfatter(e): | Claus Madsen |
| | | | | | Pris pr. stk.: | | | DKK 238,00 ekskl. moms | | | | | | DKK 297,50 inkl. moms | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Relaterede varer der måske vil interessere dig:
| | |
| | | |
|
| | |