Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 

a_gray.gif Tryksager og blanketter



a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
At samtale sig til viden - Sociokulturelle teorier om børns læring om og gennem sprog og samtale
Anbefal
Varenr.: 7108
At samtale sig til viden - Sociokulturelle teorier om børns læring om og gennem sprog og samtale

Sproglig læring er ikke bare én form for læring blandt mange. Når børn lærer at tale, lærer de grundlaget for at lære. Gennem sproget får vi kendskab til vores omverden og opbygger viden sammen. I samtaler formidler vi vores normer og opfattelser af ting, hændelser og mennesker til hinanden. Når børn samtaler med voksne, lærer de noget om deres hverdag og om verden, og de lærer samtidig, hvad man kan tale om og hvordan. I samtaler med børn formidler de voksne også, hvordan de opfatter børnene som samtalepartnere og som mennesker.

Denne bog præsenterer centrale teorier om sprog, sproglæring og viden. Fokus er på samtalers betydning for børn i den alder, hvor de er 'lærlinge i kognitiv udvikling og tænkning'. Gennem eksempler fra studier af dagligdagen i vuggestuer og børnehaver viser forfatteren, hvad der er på spil i børnenes læring og udvikling i deres dialoger med nære voksne.

Bogen er skrevet til pædagoger, som er børns professionelle, nære voksne i daginstitutioner. Den giver grundlæggende viden og praktiske anvisninger på pædagogers deltagelse i aktiviteter og dialoger med børn, hvor børnenes læring støttes - både om emnet og om sproget som socialt medie og som redskab til at lære.

Se indholdsfortegnelse og forord til bogen

'Bogen er skrevet i et klart sprog, hvilket er medvirkende til at gøre bogen særdeles læsevenlig (...) Bogen er god at blive klogere på og oplagt at læse i en faggruppe af fx pædagoger (...) Bogen giver stof til eftertanke i forhold til kommunikation med børn.'
Læsepædagogen, december 2011

'Tekstens indhold er klart og underbygget af teoretisk viden og relevant forskning, som med fordel kan læses af pædagoger og andre som har interesse for børns læring. (...) Jeg giver At samtale sig til viden seks stjerner, begrundet i aktualiteten af bogens emne og indhold, samt den motiverende effekt, den har på læseren.' - LFS nyt, oktober 2014

Serien 'Pædagogik og udvikling' Bogen er anden udgivelse i serien 'Pædagogik og udvikling'. Serien består af en række grundlæggende udgivelser, der sætter fokus på centrale pædagogiske problemstillinger, teorier og forskningsmetoder. Seriens bøger tager fat på relevante temaer som mønsterbrydning, udsatte børn, marginalisering, børns udvikling og læring, pædagogen som didaktiker samt videnskabsteori og metode i pædagogisk praksis. Serien henvender sig til studerende og undervisere på grund-, videre- og efteruddannelse (pædagoguddannelsen, Pædagogisk Diplomuddannelse og lignende), pædagoger og ledere i daginstitutioner samt pædagogiske konsulenter.
ISBN: 
978-87-7281-512-1
Udgave (måned/år): 
08/10
Sidetal:  158
Forfatter(e): Liv Gjems
Pris pr. stk.: 
DKK 238,00 ekskl. moms
DKK 297,50 inkl. moms
Relaterede varer der måske vil interessere dig:
Den pædagogiske faglighed i dokumentationens tidsalder - Læreplaner, dokumentation og styring på daginstitutionsområdet
Lærerig leg - børns læring gennem samspil
Mønsterbrud i opbrud

 

 Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


Læreplans_125x150 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Persondatapolitik

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617