Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 

a_gray.gif Tryksager og blanketter



a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Evidens i pædagogens praksis. En introduktion
Se bogens hjemmeside
Anbefal
Varenr.: 7405
Evidens i pædagogens praksis. En introduktion

Politikere, forskere og praktikere i den pædagogiske verden er alle optaget af, at den pædagogiske praksis er forankret i den for tiden bedste tilgængelige viden - at den er evidensinformeret. En evidensinformeret pædagogisk praksis vil sige, at pædagoger foretager pædagogiske og didaktiske refleksioner og handlinger på baggrund af professionel erfaring og dømmekraft - informeret af forskningsviden.

Formålet med denne bog er at introducere til evidensbegrebet. Hvad ved vi om det, hvilken betydning har det, og hvordan kan vi forholde os til det og arbejde med det i pædagoguddannelsen og i pædagogisk arbejde?

Bogen er delt ind i tre dele: Debatten om evidens; Metoder i evidensforskning og Arbejdet med evidens i uddannelse og pædagogisk praksis. Den er oplagt som studiebog til pædagoguddannelsen, da den skriver sig op mod uddannelsens kompetenceområder og videns- og færdighedsmål, herunder især de nationale moduler inden for specialiseringerne, bachelorprojektet og den fjerde praktikperiode.

Se bogens digitale materiale på her. Her findes en lang række forslag til studerendes selvaktivitet og den videre læsning.

Ekstern redaktion
Ida Kornerup er lektor og cand.pæd. i almen pædagogik og didaktik. Ida har en ph.d. i uddannelsesforskning fra Roskilde Universitet og er ansat i forskningsprogrammet Læring og Didaktik, UCC, hvor hun blandt andet forsker i børns læring og udvikling af læringsmiljøer.

Torben Næsby er lektor på pædagoguddannelsen ved University College Nordjylland. Han er uddannet pædagog og cand.mag. i psykologi og pædagogik og har en ph.d. i kvalitet i dagtilbud (LSP, Aalborg Universitet).
ISBN: 
978-87-7160-017-9
Udgave (måned/år): 
05/15
Sidetal:  240
Forfatter(e): Red. Torben Næsby. Peter Østergaard Andersen, Anne Mette Buus, Torsten Conrad, Peter Dahler-Larsen, Camilla Brørup Dyssegaard, Thomas Thyrring Engsig, Birgit Heimann Hansen, Anders Skriver Jensen, Lars Qvortrup og Palle Rasmussen
Pris pr. stk.: 
DKK 288,00 ekskl. moms
DKK 360,00 inkl. moms
Relaterede varer der måske vil interessere dig:
Kvalitet i dagtilbud - grundbog til dagtilbudspædagogik (inkl. hjemmeside)
Læring i praktikken - tilgange og metoder i pædagogstuderendes praktik (inkl. hjemmeside)
Pædagogens grundfaglighed - grundbog til pædagoguddannelsen (inkl. hjemmeside)
Æstetikken tilbage i pædagogikken - på opdagelsesrejse mod ukendte mål
Etiske færdigheder i pædagogisk praksis (inkl. hjemmeside)

 

 Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


Læreplans_125x150 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Persondatapolitik

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617